Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

super starten

Schrijver janreb
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 nov. 2008 11:25 
Mijn CX staat maanden lang stil en start hem zo nu en dan.
Deze keer heb ik na 6 maanden stilstaan direct voor het starten startkabels aangeloten.
Druk op de knop en hij liep in één omwenteling!
Mijn conclusie is dat het moeilijke starten niet aan de brandstof ligt maar aan te gering toerental tijdens het starten waardoor er te weinig spanning voor de ontsteking wordt gegenereerd.
Wie deelt deze ervaring?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 nov. 2008 14:17 
Een motor die langdurig stil staat af en toe starten zonder dat deze voldoende warm wordt is slecht; er vormt zich in het blok condens. Dat veroudert de olie erg snel waaronder de smeereigenschappen erg lijden.

Wat de oorzaak is van het soms slecht starten van een CX is al veel onderzocht en nooit duidelijk geworden.
De ene CX start zoals jij het beschrijft; een andere doet het na een nachtje staan alleen met heel veel moeite.

Bij de diverse CX-en die ik heb zijn er zeer vlotte, maar er is er ook 1 bij die het met het starten altijd heel moeilijk heeft.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 nov. 2008 17:24 
Mijn "Rode Rakker" heeft ooit een nieuwe accu gehad. En startten dat 'ie daarna deed!!
Totdat het steeds minder en minder werd, en de motor alleen nog maar wilde starten als ik de bougies er even uit had gehaald.......

Maar toen moest ook de stator vervangen worden.

Conclusie: Oude brandstof kan een startprobleem veroorzaken. Maar een slechte vonk door te lage accu spanning ook, en een slechte stator ook.......

Harmony,
Hans.
( heeft wel vaker conclusies waar niemand wat aan heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 nov. 2008 17:31 
Heren haal nou toch dat beruchte weerstand er uit en zorg dat boven in de bogie dop de corrossie er uit is voor de goede door verbinding
Daar voor gebruik ik een schroeven draaijer die ik scherp heb gemaakt om wat er op de koperen doorverbindig zit goed kan schoonmaken zet dan alles in elkaar zonder die KL....weerstand en test dit dan even met een ohm meter of wel een univerzeel meter
groeten uit Portugal O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 super starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven