Als er een vonk is en er is een brandstof/lucht mengsel dan moet een viertact motor zonder meer hoe dan ook een teken van leven geven. Daar doet een iets verkeerde kleptiming echt niet aan af (maar goed, de motor zal dan niet mooi lopen maar toch op zijn minst eeen plofje gaan geven).
Dat teken van leven gebeurt alleen niet indien de vonk te zwak is om dat mengsel te ontsteken of als het mengsel onvoldoende onvlambaar is.
Dat laatste zal niet het geval zijn, want dan zou met wasbenzine de motor tot leeven moeten komen.
In mijn ogen heb je dan ook primair een ontstekingprobleem en geen mechanisch probleem (tenzij de compressie van het blok echt te wensen - minder dan 4 bar per cylinder - overlaat waardoor het mengsel onvoldoende wordt verdicht om ontsteekbaar te zijn).
Een ontstekingsprobleeem kun je gemakkelijk afpellen. Heb ik op dit forum ooit al eens beschreven.
Vaak wordt ook vergeten dat de motor goede massa moet hebben. Daar zou ik bij de zoektocht naar de oplossing mee beginnen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.