Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

startmotor koolborstels

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 nov. 2008 19:46 
Wie kan mij een indruk geven wanneer ik de koolborstels zou moeten inspecteren/vervangen. Ik heb nog geen startproblemen, maar na 28 jaar en 70.000 km vraag ik me af of inmiddels inspectie van de startmotor echt nodig is om weer goed te winter door te komen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 nov. 2008 20:44 
Never change a winning team !

Dus als er (nog) geen klachten zijn daar ook niet naar zoeken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 nov. 2008 08:26 
Ik wil er bij vermelden dat de GL650 CX650 eigenlijk altijd start problemen hebben. In veel gevallen heeft men leren starten en weet men wanneer de start motor los moet laten en waneer hij weer gestart moet worden. De compreccie van het blok is te zwaar voor de start motor. Dus je zal altijd het gevoel hebben dat het net met hangen en wurgen lukt.

Wat wel het geval kan zijn is dat er 1 wikkeling in de start motor niet goed is. Daarnaast een goed kope accu, en een versleten relai. Blijf je problemen houden. Begin dan bij het begin, en neem een goed accu. Werkt dat niet, dan alle bedrading na lopen en schoon maken. Werkt dat ook niet, start motor na lopen en schoon maken. Werkt dat ook niet dan het start relai vervangen. Gewoon onder deel voor onder deel na lopen.

Tip, in jouw geval is het raad zaam om een start motor van iemand anders er even in te monteren. Kijk of je verschil ziet. Doe een oproep op de site, en vraag of iemand even langs wil komen. Het is 15 min, werk om de start motor te wisselen.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 nov. 2008 15:40 
Nou een GOUDE tip vanO.J. alle startmotoren vade Honda CX 500 of 650 zijn de zelfde
Dus wie helpt deze Erwin even
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver berrytenbrinke
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 nov. 2008 18:19 
Goedendag,

Ik heb nog 2 startmotoren liggen van de CX alleen heb ik geen Cx meer.....
Dus..gratis af te halen in Zwolle!

gr. Berry

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 nov. 2008 19:20 
Twee is overdreven, maar eentje wil ik graag hebben.

Blijft over, hoe krijg ik zo'n ding in de buurt van Ede?

Harmony,
Hans.
( graag voor een cent op de eerste rij, maar dan wel full-service ;) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 nov. 2008 20:00 
Ben morgen bijna op zeker in Zwolle en volgende week in Veenendaal, dus!!

Btw: er is helemaal niet door Erwin over een defecte startmotor gesproken, maar slechts de vraag, of de startmotor na 70.000 km nog winterhard zou zijn.

Paul

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 nov. 2008 20:03 
Vrienden van de startmotor, bedankt voor de eerste reacties.

Ik heb de startmotor toch maar even gedemonteerd. Helaas werkt 1 lange bout nog niet mee; na zoveel jaar zit het flink gecorrodeerd in het aluminium en is de kruiskop redelijk beschadigd. De buitenste bout ging soepel. Ik wacht maar even een nachtje met WD40. En dan morgen maar op zoek naar de dikte van de koolborstels.
Het viel me ook op dat de kabel tussen het startrelais en de startmotor hier en daar flink heeft 'geschuurd' tegen het frame; kan ik dan ook weer mooi repareren.

Groet Erwin

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 nov. 2008 09:41 
Hallo Erwin,

Zo'n onwillige en beschadigde startmotorbout had ik ook. De kop even stevig vastgepakt met een goede waterpomptang, draaien en klaar was Kees.

Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 nov. 2008 22:01 
Marcel, dank voor de tip. Uiteindelijk heb ik er gewoon een plat bitje ingeslagen voor een betere grip op de kop.
Inwendig was het behoorlijk vol met koolstofgruis, collector was nog redelijk schoon en gelukkig ook nog zo'n ruim 1.5 cm dikke koolborstels.
Ik had alleen niet twee losse opvullringetjes verwacht die om het asje zitten bij de collector/einddeksel.

Alles weer OK en weer lekker rijden in de winter!
Groet Erwin

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 nov. 2008 14:34 
Hoi Erwin,

Had effe gebeld, ik had je kunnen helpen..

(woon ook nog om de hoek ook )

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startmotor koolborstels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven