Dit probleem is bekent. Het verhaal begint met het verdampen van de vlugtige stoffen uit de benzinedie in de vlotterkamer zit. Na twee maanden is de benzine niet meer geschikt om goed op te starten. Dus we gaan toch starten, dan loopt de verse goede benzine eerst naar de linker carberateur/vlotter kamer. Als je pech hebt, stroomt er zelf iets oude benzine naar de rechter carberateur van uit de linker carberateur. Gevolg, linker kant start, rechterkant is dood. Het vervelende is nu dat jouw rechter bougies nat slaat om dat daar geen ontbranding wil ontstaan. De oude benzine verdamp ook bijna niet omdat alle vlugtige stoffen er al uit zijn. Dus de zaak is eigenlijk verzopen. Bougie nat. Uiteindelijk is de vloter kamer vodoende leeg gezogen en voorzien van verse benzine. Dit duurt even voordat het zover is. Nu kan er een goed mengsel de verbranding kamer in komen. Uiteindelijk is er een verbanding, maar die is nooit helemaal ok in het begin. Je hebt immers de boel verzopen aan die kant. Na een paar mis klappen wordt de boel warm, en gaat het zaakje wel lopen. Dus de problemen zit hem niet in de bedrading. Mischien een slechte bougie dop en dan houd het daar wel mee op.
Wat kun je doen om dit probleem te onder vangen.
1 bij weg zetten de benzine kraan dicht zetten en de carberateurs leeg rijden.
2 aftappen van de flotter bakjes. Voor het starten
3 ergens ander gaan tanken. Dus over stappen op andere benzine.
Deze problemen komen ook zeer vaak voor bij de GL en CX650. Die zijn er nog gevoeliger voor.
Probeer het een en ander aan de hand van dit verhaal uit, en laat ons weten wat je bevindingen zijn.
Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html