Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kleurcode

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 dec. 2008 00:18 | Aangepast door: JiMi 
Mijn projectmotor (een '78 CX500) is nu blauw metallic (zie foto URL).
Maar liefst wil ik 'm overspuiten in een gewone niet-metallic kleur, zoals in dit filmpje: URL.

Wie weet wat hier de kleurcode van is? En ehh... is dit überhaupt wel een originele CX500-kleur geweest?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 dec. 2008 01:41 
Hallo JiMi,

voor zover ik weet is het CX blauw voor 1978 Honda "Candy Sapphire Blue" en een ander blauw was er dat jaar niet. Het is dacht ik geen metallic lak. Wat je hebt is zo te zien origineel, alle andere blauwen niet. Geen idee wat een spuiter vindt van de Honda kleurtjes of codes als je de boel wil laten overspuiten, het schijnt nogal lastig te zijn om het goed te krijgen. En dan heb je natuurlijk nog de stickers nodig, da's weer een heel ander verhaal. De codes etc. kan je vinden bij cmsnl.nl. Gezien de kosten ben ik er zelf nooit verder mee doorgegaan.

En als 't standaard blauw je niet aanstaat dan kies je toch lekker een eigen kleurtje?

succes, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 dec. 2008 08:51 | Aangepast door: ouwe_jan 
http://www.japarts.nl/
Hoop dat je hier wat aan hebt
gr;0.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 dec. 2008 09:17 
Een beetje verfverkoper heeft lak die op jou lak lijkt of kan deze zelfs namaken.

Verf van MOTIP bijvoorbeeld. Bij zowat iedere lokale automaterialenzaak te koop.
En volgens mij goedkoper dan de originele verf.

Ligt er natuurlijk aan of je de motor met een verfspuitbus of op 'professionele wijze' te lijf (laat) gaan.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 dec. 2008 21:22 | Aangepast door: JiMi 
Bedankt voor alle tips.
Frans je hebt gelijk, ik moet gewoon lekker de kleur kiezen die ik mooi vind, dus niet persé de originele Honda-kleur. Nou ja, het zal helaas niet goed zijn voor de taxatiewaarde, maar aan de andere kant die CX'en leveren toch al een heel stuk minder op dan wat ik gevoelsmatig zou verwachten dus dan maakt de afwijkende kleur ook niet meer zoveel uit.
Ik ga proberen het allemaal zelf te spuiten. Ik heb daar een heel klein beetje ervaring in. Ik gebruik een Wagner spuit set van de Praxis. De resultaten daarvan (tor zo ver) waren bevredigend.
Dan zit ik nog met de tankstickers. Via Google kom ik niet veel verder dan één winkel waar ze tegen megaprijzen stickers verkopen (zie URL). Zijn daar alternatieven voor? Bijv. zelf maken met decalpapier en printer?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 jan. 2009 18:23 
De orginele kleur blauw van de cx is metalic. Af en toe adverteerd er een Duitser met (bijna) orginele stikkers in diverse kleuren voor een redelijke prijs.
Af en toe regelmatig proberen is wrsch de beste optie.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kleurcode

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven