Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

inhouden bij 5000 omw/min

Schrijver Kees Brugman
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 dec. 2008 10:26 
Mijn CX-z van '78 houd in bij 5000 toeren. Daaronder en boven loopt hij prima. De carburateurs heb ik schoongemaakt, zou ik richting stator moeten zoeken. Ik heb gelezen dat deze dat kan veroorzaken, hoe kan de stator deze storing geven?
ik hoor graag van iemand die hier meer van weet als ik.
Groeten Kees Brugman

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 dec. 2008 13:10 | Aangepast door: ouwe_jan 
Kijk eens bij techniek daar is heel wat over geschreven en anders werkt de zoek functie op dit probleem ook
gr.j. ook een o.br uit Hoorn
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kaperj
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 dec. 2008 17:08 
contacten schoonmaken stekkers en losse draden onder het zadel. Hielp bij mij fantastisch deze zomer. Door de roest kwam het vervroeger signaal niet meer door. CX is een ander woord voor supermoto

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 dec. 2008 23:32 
Hallo, de CX krijgt via de stator en de CDI, 2 aparte signalen voor de lage en de hoge toeren.
Meestal merk je dat er iets niet goed meer is aan het feit dat de motor niet meer boven de 5000 rpm komt.
Meet de waarden van je stator na en je weet meer. Lees het verhaal van Rupert (klik HIER)
Een andere mogelijkheid is dat je van iemand een goed werkende CDI leent, en daarmee op jou motor probeert of je probleem weg is.
Kijk ook je bougiedoppen na op corrosie (aan de binnenkant van de dop), verwijder het weerstandje wat binnenin zit en vervang dat voor een balpenveertje.
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Kees Brugman
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 jan. 2009 20:15 
Bedankt voor de tips mannen, ik ga aan de slag en laat weten hoe het verloopt.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden bij 5000 omw/min

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven