Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

balhoofdlagers

Schrijver yvan
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 jan. 2009 11:08 
Wellicht een domme vraag !!!!

Is het normaal dat er in de lagers een knik zit, net op het punt waarbij de motor rechtdoor rijdt?

Schrijver Gertjan
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 jan. 2009 11:38 | Aangepast door: Gertjan 
Volgens mij niet.
Vaak wil het wel eens gebeuren dat door het vaak min of meer rechtlijnig tegen een verhoging zoals een stoeprand aanrijden er een put in de ring komt die de kogels van het lager dragen.
Hierdoor lijkt het of er een soort middenstand is.
Als je tot vernieuwing overgaat is het monteren van een conisch lager een oplossing . Deze heeft lijncontact in tegenstelling tot een normaal kogelager dat alleen contact heeft op één punt.

Veel succes Gertjan

P.S. Domme vragen bestaan niet.
elkaar helpen is volgens mij het doel van deze site !

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 jan. 2009 13:00 
Hoi Yvan,

Het probleem dat jij beschrijft lijkt idd op een versleten "ingepit" balhoofdlager. Ga maar eens even zoeken op balhoofdlager op het prikbord onder techniek en je zult heel wat info vinden. Ook staat er onder het tabje Techniek een artikel van Marco Becker dat hierover gaat. Ik heb zelf onlangs mijn balhoofdlagers vervangen door conische ton lagers en het verschil is verbluffend. Het kost je een uurtje of 4 sleutelen, afhankkelijk van je sleutel ervaring natuurlijk maar het is goed te doen en ook nog leuk!

Succes!

Ton

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 jan. 2009 09:12 
http://www.hondacx500.nl/html/verslag_marco_balhoofd.html

lees dit eens hierboven.

conische ton lagers op voorraad liggen nieuw in doos.
Tel 0321 312336 voor een prijs opgave.
Ik zit momenteel ziek tuis, dus ik ben overdag te bereiken.

Marco Becker
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver yvan
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 jan. 2009 10:39 
Dank voor de snelle reply.

Ben gaan kijken op de website van Roukama. Een lagerset kan online besteld worden tegen de prijs van 44,95 euro. Siccama is duurder.

Ik neem aan dat het type SSH750 het juiste is ????

De twee lagers blijken niet dezelfde afmeting te hebben: 26 x 48 x 15 en 30 x 50 x 14 mm.

Welk van de twee hoort onderaan ?

Yvan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 jan. 2009 11:15 
Bennys Classic Shop heeft veel CX spullen, en dat balhoofdlager kost bij hem 36 euro.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2009 18:25 
undefined:
De twee lagers blijken niet dezelfde afmeting te hebben: 26 x 48 x 15 en 30 x 50 x 14 mm.

Welk van de twee hoort onderaan ?

De 1 heeft een gat van 26mm en de ander van 30mm, ze moeten beiden over een buis, welke denk je dan zelf dat onderaan moet

Paul

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 balhoofdlagers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven