Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

kosten cdi

 
Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 jan. 2009 16:06 
Ik heb nog niet echt problemen met mijn CX, maar vroeg me af: wat moet een CDI kosten? (omdat die nog wel eens terziele gaan, toch?) Heeft t zin om af en toe internet af te struinen naar koopjes, of weten jullie ook wel waar ze voor weinig te koop zijn?

nog een vraagje: het vervangen van de weerstanden in de bougiedoppen voor penneveertjes: hebben die laatsten niet ook veel weerstand? Zou dat beter kunnen of is dat gemier?
(heb t overigens nog niet gedaan: start nog behoorlijk!)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 jan. 2009 16:26 | Aangepast door: Hansv 
Laatst was er een heel verhaal over een CDI vervanger van ingitech

Kost wel wat, maar ook te gebruiken als je stator (blauw/wit) het heeft begeven. Kosten zo rond de 147 euro.

Dus het loont de moeite om te kijken naar een reserve CDI. (als je tenminste CDI ontsteking hebt, natuurlijk)

Harmony,
Hans.
( heeft laatst een reserve CDI gekocht )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 10 jan. 2009 16:33 
Nieuwe CDI's zijn niet of bijna niet meer te krijgen. 2e hands kom je ze nog wel tegen. De prijs? Net wat het je waard is op het moment van aanschaf. Bedenk dat een gebruikte CDI het ook kan begeven. Terry is bezig om een 10 tal nieuw ontwikkelde CDI's te kopen, naar aanleiding van een test van Trevor uit Engeland.(ZIE DIT TOPIC.
Hansv is me net voor zie ik.
Maakt niet uit.
Wat betreft de balpenveertjes: die hebben een veel lagere weerstand dan de 5kohm die in de bougiedop zit. Het kan nog beter wanneer je er gouden of platina veertjes tussen zou zetten, maar dat lijkt me wat overdreven
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver leuvie
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 jan. 2009 16:35 
Hoi Hans,

Ja dat verhaal heb ik een beetje gelezen, ik weet er alleen niet voldoende van (wat doet n stator??)
een reserve cdi dus maar eerst.
Mag ik jou vragen wat jij een rendabel bedrag vind voor een reserve cdi?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 jan. 2009 19:11 
Leuvie er is door mij al dikwijls
op deze cx site verteld hoe je dat weerstandje er uit moet halen en dan het veertje dat er in zit de lengte van de weerstand exstra moet uit treken
Doe het en ik geloof dat jou euvel dan voorbij is
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 jan. 2009 19:22 
Ik denk dat voor een reserve CDI een leuk bedragje, 50euro is.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2009 20:59 
Leuvie,

De stator in de CX is "gewoon" de dynamo. Doet (en ik wordt vast op de vingers getikt als ik het fout zeg) in principe twee dingen.
1ste stroom opwekken voor de accu
2de stroom opwekken voor de ontsteking en daar heb je dan de CDI weer nodig.

Als je ontsteking niet 100% is kan dat meerdere oorzaken hebben, de twee duurste zijn stator (blok eruit, stator wisselen en alles weer in elkaar) of de CDI (stekkers los, stekkers vast, klaar)

En als ik het goed heb gelezen, dan kan die nieuwe CDI de ontstekingspulsen van de oude geven, ZONDER dat de ontstekings-spoelen van de stator worden worden gebruikt.

Dus deze CDI kan in sommige / de meeste gevallen de dure stator wissel voorkomen.

En wat een tweedehands CDI mag kosten? Ik had er eentje voor 20 euro, dus vrij goedkoop. Anderen hebben 50 euro betaald, en ik heb prijzen tot 75 euro gezien.
Als je met CDI-pech ergens in Frankrijk, Denemarken of Duitsland staat, en er eentje nodig hebt, is 'ie onbetaalbaar......

Harmony,
Hans.
( is blij met een reserve CDI )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 jan. 2009 23:19 
Momenteel heb ik zo een CDI of 3 op het rek liggen. Het huidig blok waar ik nu mee rondtuf en na het vervangen van andere onderdelen (bobijnen, carbs , bougies,CDI,....) nog altijd dezelfde fout heeft rond de 5000 rpm bij warme motor; is het dus de stator.
(blauw - wit is bij koude motor 82 weerstandswaarde , na test van 5 km rond de 300 !!
Met de vervangCDI van Ignitech zou dit opgelost zijn en spaart me een statorwissel uit. Ik heb zo nog een blok dus dan is dat tweemaal verdiend.
Nu nog kandidaten vinden voor aankoop voor een mooiere prijs dan 147 euro.

Terry

Schrijver jost

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 jan. 2009 11:49 | Aangepast door: jost 
Als ik me niet vergis heeft Theo connecties in Tjechie, niet ver van de leverancier vandaan. Moeten we op de nieuwjaarsreceptie even regelen. (heb al prijzen van gezamelijke inkoop gehoord(of gehoopt) van een eurotje of 110)
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver terry

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 jan. 2009 22:03 
Joost , zie de andere topic over deze Ignitech.
Voor 10 stuks is het 111 euro /stuk.
Transport Tsjechie - Slovakije 15 euro voor de 10.
Ik zorg voor de rest.

Terry

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 kosten cdi

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven