Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

vraagje over verlichting???

Schrijver roelofs
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 jan. 2009 22:21 
beste motor vrienden, ik zit met een dringende vraag.Eengedeelte van de verlichting van mijn cx 500 e van bouwjaar 1984 valt zomaar ineens weg
de lampjes zijn dan stuk. Het gaat om de cockpit verlichting en het achterlicht, de rest blijft het ( nog ) doen ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. De spanning is bij stationair toerental ong. 13,5 volt. Wie kan mij een oplossing voor dit probleem geven of wie heeft dit ook al eens gehad graag reactie. Ik dank u allen alvast, groeten M roelofs

Schrijver dreester
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 jan. 2009 23:13 
heb je recent misschien iets losgeschroefd en daarna weer vast? heb ik gehad met mijn toerenteller. had de toerentellerkabel vervangen en bleek dat ik verlichtingsnoertje knel had zitten tussen toerenteller en ijzeren plaatje waar ie op vast zit.
maakte dus sluiting...

Andre

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 jan. 2009 23:42 | Aangepast door: Hansv 
Zijn de lampjes stuk? dwz doorgebrandt ?
Dan misschien wel de gelijkrichter/stabilisator

Harmony,
Hans.
( geen groot licht )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 jan. 2009 23:53 
Is de zekering doorgebrand in het zekeringenkastje op het stuur? Je moet natuurlijk wel de oorzaak opsporen. In het begin van mijn CX Custom had ik ook steeds een doorgebrande zekering.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2009 00:11 
Als bovengenoemde oorzaken niet de reden zijn van jou probleem, kijk dan eens naar de toestand van je contactslot. Het kan zijn dat je door wat te rommelen met je sleutel, wel weer licht hebt achter en in de cockpit. Als dat zo is, weet je dat je het contactslot na moet kijken op slechte contacten. Zie het verhaal van Hansv op zijn site:Reparatie contactslot.
(met dank aan Hansv voor dit verhaal+foto's)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 jan. 2009 10:27 | Aangepast door: Erik1 
Ik had pas hetzelfde bij de ArmyWing, de achterlichten en remlichten deden het niet. Of de teller verlichting het ook niet deed weet ik niet. Bij mij bleek de rechter zekering op het stuur geen goed kontakt meer te maken. Even eruit wippen, schuurpapiertje er langs en ook langs de kontakten, zekering er weer in en het werkte weer!!

Succes, Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 jan. 2009 12:39 
Een vraagje van mijn kant
Was de motor echt heel koud (in de vorst buiten gestaan )
ik heb dit n.l gehad met de auto starte de auto en op het moment dat ik het licht aanzette gelijk alle twee de dimlichten er uit gebrand
combinatie koude en een piekstroompje
dit kan waarschijnlijk met het weer(ijsvorming op componenten die daar niet tegen kunnen) dus als het niet consequent is lampjes vervangen en afwachten

gr Arnold

Schrijver roelofs
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 jan. 2009 14:24 
beste motorvrienden, Het mystery is opgelost alles werkt weer gelukkig en erik een speciaal bedankje voor jou , want jij had de juiste oplossing voor mijn probleem , en natuurlijk iedereen bedankt voor de reactie
groeten mark

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 jan. 2009 16:36 

~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 jan. 2009 17:45 
Roelof mag ik je even op het matje roepen onze grote vriend Honkie-Tonkie moet je eigenlijk heel erg bedanken want die had het echt bij het goede eind
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 jan. 2009 08:54 
Blijkbaar was de zekering van Mark's Silverwing niet kapot maar maakte geen kontakt!! Daarover zie ik NIETS in het berichtje van mijn grote vriend Honkie Tonkie!!

Groet Erik.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 12 jan. 2009 17:11 
hoi luitjes,

het moet niet zo zijn Ik Ik Ik, maar door dit soort berichten help je elkaar om een probleem op te lossen, ieder draagt een steentje bij.

Maar een ding moet duidelijk zijn, als je een storing hebt, begin dan bij het begin, en dat is altijd de ZEKERING.

Allen hebben jullie hem geholpen, en dat moet voldoening geven.

groetjes,

(begin ook altijd bij de bron, als ik dorst heb...)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 13 jan. 2009 16:21 
Ik heb niet geholpen, maar ben wel blij dat het opgelost is door onze vrienden..

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vraagje over verlichting???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven