Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

buddyseat overtrekken ?

Schrijver gvdburg
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2009 22:28 
Hoi allemaal vraagje, ik heb een buddyseat overtrek gekocht maar bij het oude buddyseat overtrek er afhalen braken er nogal veel bevestigingspuntjes af. Hoe kan ik nu het beste mijn overtrek bevestigen, montagekit misschien? of tape? wie heeft een goede tip? Gr. Gerrit

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2009 22:47 
Het beste is gewoon vast nieten.. dit kan in kunststof wat lastig gaan maar met een goede nietmachine is dit niet onmogelijk.
lijmen is ook een optie.. ik zou er geen tape of montage kit voor gebruiken.

Schrijver emiel
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 jan. 2009 06:57 
Hoihoi,

als je de orginele buddy hebt met een metalen onderplaat dan kun je het beste de overtrek er op lijmen.
Zelf heb ik het ook zo gedaan met een lijmpistool(heet aan de vingers die lijm) en ik ben best tevreden over het resultaat.

Groetjes en succes,

Emiel & Andrea

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2009 17:29 
Ook een mogelijkheid is, waar je nog goed materiaal hebt , gaatjes boren van 4mm en daar een revet nagel in vast zetten, met de nagel naar de onderkant, en zorgen dat de nagels niet afknappen, zo blijven ze uitsteken, daar kan je dat het overtrek doorprikken en de nagels omplooien, mogelijk zijn de nagels te lang, knip ze dan eerst de helft korter.en gebruik er zeker voldoende.
succes
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 jan. 2009 21:36 
Gerrit,
Beste mogelijkheid is het verlijmen met contactlijm. Dit lukt normaal op kunststof / polyester / metaal bodemplaat.
Zorg wel voor goede ontvetting van de bodemplaat. Eventueel ook eerst opruwen.
Alles eerst goed vastzetten met knijpers alvorens te velijmen. Corrigeren is helaas erg moeilijk op deze manier.

Dit is de manier die ik zelf ook toegepast heb en het resultaat mag er zijn (hierbij een foto van het resultaat: zadel.)
Succes.
Jörgen

Schrijver gvdburg
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 jan. 2009 18:27 
allemaal bedankt voor jullie tips, ik ga voor de tip van Puk, alleen puk wat is een revet nagel. nagel weet ik wel, dat is een spijker, maar een revet nagel ik heb geen idee. Gr Gerrit.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 jan. 2009 20:18 
een revet nagel noemen ze hier in nederland een popnagel die kun je in diverse uitvoeringen kopen en je heb er natuurlijk ook een popnageltang voor nodig

Arnold

Schrijver gvdburg
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 jan. 2009 21:07 
bedankt voor de uitleg Arnold, dus geen spijker maar een popnagel,en laat ik die nu toch hebben +popnageltang, dus van het weekend ga ik aan de slag. Gr. Gerrit.

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 jan. 2009 10:49 
succes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver gvdburg
Gast 
#10 | Geplaatst: 17 jan. 2009 18:29 
Na 4uur prutsen is het dan toch gelukt het buddy overtrek zit er perfect om heen. Maar het was heel wat werk ,eerst de oude buddy overtrek er afgehaald en toen zag ik dat er 8 bevestigings puntjes waren afgebroken . Op Puk zijn manier geprobeerd maar het ijzer van de bodem was hier te dun voor, dus iets anders verzonnen , het werd dubbel zijdig plak band maar dan van super kwaliteit met vezels erin en 5 cm breed . de buddyseat overtrek zo strak mogelijk gespannen maar het resultaat was toch niet zo mooi,omdat er nog ruimte bij de zitplaats van de bestuurder opgevuld moest worden. Ik dacht waar haal ik zo gauw schuimrubber vandaan, en ja hoor ik dacht aan mijn hoofd kussen,hier een stuk uitgesneden onder de bestaande schuimlaag aan gebracht en opnieuw bespannen het resultaat was bijna goed. Er kon hier en daar nog wat schuim bij ,maar ik had geen zin om weer alles los te maken ,en toen zag ik de gaten onder in het buddyseat en daarin heb ik nog wat schuim gepropt zodat alles mooi gespannen staat ,gaten dicht getaped en klaar .Het eind resultaat is perfect, nu nog even opzoek naar een ander hootd kussen. Groeten Gerrit.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 buddyseat overtrekken ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven