Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

SLECHT STARTEN CX 650

Schrijver AbBokhorst
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 jan. 2009 17:09 
Hallo, ik heb een Honda CX650E uit 1983. Picco Bello fiets, echter als de motor warm is wil het starten nog wel eens niet lukken. startmotor komt niet rond of heel zwaar en schijnt dan vast te lopen. Na enige tijd wachten start hij meestal wel echter hij moet dan wel direct aanslaan anders komt hij weer niet rond, lijkt wel of ie te veel compressie heeft of zo. s'ochtends starten met koude motor gaat prima, ook in de winter bij -8, 2x starten en lopen. RaRa enig idee wat het is. Accu is inmiddels ook splinternieuw

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 jan. 2009 20:30 
Startmotor defect / intern vervuild daardoor te veel weerstand warm.

Slechte verbindingen op startrelais / massa.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Gertjan
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2009 09:57 
Ik weet niet of er in het ontstekingsysteem een condensator zit.
Als dat wel zo is wil dat ook wel eens een probleem geven.
Ooit heb ik een Suzuki GS550 gehad waarbij ik steeds meer rondjes om de parkeerplaats moest rennen om hem aan de praat te krijgen.
Die sloeg aan en daarna weer af en was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Een kapotte condensator bij het ontstekingssysteem was de boosdoener

Succes

Gertjan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 jan. 2009 10:09 
Ab veel kan het niet zijn
het volgende is er in de buurt bij jou ook een cx riider
geeft niet wat voor type het is als het maar een Honda CX 500 of 650 is de start motoren zijn het zelfde om dit probleem even te proberen
Anders start motor er af en uit elkaar halen nieuwe borstels er in en de collector even met een stukje schuurpapier schoon makenwat olie op de asjes en lagertjes doen en in elkaar zetten
groeten o.j.
aub waar woonje dat is makkelijker voor ons om je te helpen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 jan. 2009 10:13 
Hengelo is te ver voor mij misschien is er wel een in de buurt die jou kan helpen
Twee weten er meer als een
gr;o.j.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 jan. 2009 10:22 | Aangepast door: marcobecker 
Ouwe Jan, geeft het eerst voor de hand liggende probleem aan.

Het volgende waar ook naar gekeken dient te worden is de auccu spanning tijdens het laden. Als die toch wat te hoog blijkt te zijn komen er belletjes op de platen van de accu. Hierdoor wordt de werking van de accu slecht. Na 15 minuten zijn die belletjes redelijk weg en werkt de accu weer naar wens.

Dus, controleerd dit ook even,
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 jan. 2009 10:25 
Ab, ik heb nog wel een startmotor voor je, ik woon in Ruinen en als je langs komt kunnen we hem bij mij wel ff monteren, weten we gelijk of dat het probleem was.

Laat maar weten of je interesse hebt, morgen (zaterdag) ben ik wel thuis dus zou het eventueel kunnen.

Groeten,

Ton Oostveen

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 jan. 2009 10:52 
Ton toppie dat je Hans even helpt[Ab}
we horen wel wat de oorzaak was
sleutel ze
O.J.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 jan. 2009 09:02 
Laat het iedereen even weten wat het nou was, open eventueel even een nieuwe topic verwijzend naar deze. Dan weet iedereen hoe of wat.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 jan. 2009 09:58 
Marco even een antwoord op boven gestelde antwoord
Ik ouwe-jan vind dat natuurlijk niet leuk dat je mij na aapt
Want de vraag die ik gesteld hebt gold voor iedereen
Dus AUB denk eerst voor dat je wat schrijf,wat er gevraagd word
O.J.

Schrijver AbBokhorst
Gast 
#11 | Geplaatst: 24 jan. 2009 14:22 
Beste heren,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Achteraf is dit een gevalletje "even de stekker erin". Ondanks alle adviezen en uitgevoerde reparatie bleef probleem probleem. Dynamo doorgemeten, gaf voldoende stroom (dank Marco voor advies hoe door te meten) ondertussen startmotor uit elkaar gehaald, borstels, ringen vervangen etc., probleem bleef. Uiteindelijk lag het probleem in de stekker van de drie gele draden van de spanningsregelaar. Één draad was van de stekker gescheurd maar zat nog wel in plastic huis. Stekkertje gerepareerd voila mijn 650 is weer op en top betrouwbaar. !!!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 SLECHT STARTEN CX 650

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven