Een meest voorkomende probleem is, dat de motor niet start, maar dat de controlelampjes wel leuk branden.
Oplossing: Eerst meten, en kijken of het daadwerkelijk de accu was, had mijn twijfels erover, dus haal ik even een nieuwe accu, omdat de startspanning verschilde met die van de GL500, zet deze erop, en wat denk je...., nou fout gedacht, niet starten dus, wel lampjes, en dacht krijg nu wat.
In de eerste instantie heb ik wel aan het startrelais gedacht, maar wilde deze uitsluiten, omdat deze eigenlijk bijna niet stuk kon gaan.
Ik heb nog wel de startschakelaar schoongemaakt, kreeg wel beter contact, maar ook dat was het probleem niet, dus wat kanje dan doen,
andere techneuten bellen, waar denk je dan aan?... Ouwe Jan, is even te ver, dus ik had nog een andere optie, ja, goed geraden, Hans uit Ede gebeld, hij kwam met een andere startmotor, en heeft dus uitgesloten dat deze niet defect kon zijn.
Dan moest het wel het startrelais zijn, maar ik had deze niet, maar Hans ook niet, we hebben dus Theo uit Bennekom gebeld, Hij stond op het punt een proefrit te maken, heb hem van zijn motor laten halen, heeft een relais genomen, en kwam met een ander relais naar Ede.
Toen kwam HansV op een idee om het relais inwendig schoon te maken.
Was de oplossing.
motor start weer.
Ik wil de heren bedanken voor het helpen oplossen van het probleem.
BEDANKT Hans en Theo.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)