Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Afdichting uitlaat

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 feb. 2009 21:43 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Zal meer overkomen zijn maar er zat een behoorlijk gat in de achterste demper, dus op zoek naar vervanging. Via internet twee keurige dempers en een (imitatie) balanspot gekocht. Het verwijderen van de oude uitlaten en balanspot was bepaald geen sinecure want alles was best vastgeroest. De zaak met de nodige voorzichtigheid met de flex doorgeslepen en de weg was vrij voor het monteren van dempers en balanspot. De originele bochten zijn in goede staat en dus opnieuw gebruikt.
Hoewel de achterste montage platen wat aangepast moesten worden zit het geheel en nu strak onder. Hoewel de zaak is voorzien van nieuwe roestvrije, brede klemmen is er lekkage bij de aansluiting van de bochten op de balanspot en aansluiting van de dempers op de balanspot. De zaak sluit netjes op elkaar aan, maar er is geen ruimte voor een pakking, zoals bij de oude balanspot het geval was. Mijn vraag is nu komt dit bekend voor en heeft iemand een oplossing. Zelf denk ik aan het aanbrengen van 'GunGum' als pakking maar voor ik begin te smeren stel ik hier de vraag.

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 feb. 2009 22:31 
Dat zelfde had ik ook, Heb er gewoon vloeibare uitlaat pakking voor gebruikt deze is hittebestendig tot iets van 650 graden.
Dit is in de meeste auto/motor materialen zaken wel te krijgen en anders via motorzoom (wel vrij prijzig 6.50 ex. verzendkosten)

niet te dik aanbrengen anders loopt 't naar binnen.

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 feb. 2009 22:55 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Bedankt voor de tip.

Presto uitlaat montagepasta is het product dat ik aantrof op de website van mortorzoom

zodra de klus afgerond is laat ik het hier even weten.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 feb. 2009 23:23 
Sjoerd, gewone witte siliconenkit werkt ook prima en hoeft niet veel te kosten, als je niet te rijkelijk smeert zie je er niks van en het werkt bij mijn fiets al tijden zo.

Succes!

Ton

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 feb. 2009 23:27 
Gungum oid, gewoon te koop bij elke automaterialenzaak.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 feb. 2009 23:32 
Ja maar die troep wordt zo hard en silisconenkit laat zich altijd goed vewijderen zonder beitel

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 feb. 2009 12:25 
De pakking die ik heb is voor het monteren van uitlaten bedoelt, ook verkrijgbaar in diverse automaterialen zaken en is er speciaal voor, dus zal er vast goed voor zijn.

is ook makelijk te verwijderenword niet hard.

en scheelt met silicone kit niet veel, wat bij mij (verbrande)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 feb. 2009 14:54 
mensen geloof mij maar, er is niets beter dan gewone blanke transparantie siliconen kit van de formido. (daar had Ton oostveen het ook al over)

Gum gum ooit eens gebruikt, nooit weer. Wat een t.r...g product.

Siliconen kit wordt namelijk ook in de vak handel gerbuikt. De uitlaat is ook het enige onderdeel waar men lekker mag prutsen met dit soort producten. Dus gooi die Gum Gum (eventueel met glasvezel versterking) de deur uit en probeer eens siliconen kit.

Dan, in heel veel gevallen zitten de koperen ringen nog in de cilinder kop. Soms wel 3 op elkaar. Lekker laten zitten. Klein randje siliconen kit en klaar is kees. Ik heb het over het deel waar de bocht op de cilinder aan sluit.

Ik laat het hierbij, en vertel je bevindingen maar hier op de site.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 feb. 2009 20:38 
Siliconen kit is inderdaad niet verkeert, het isbestand tegen wat hogere temperaturen en werkt prima.

er is 1 maar: namelijk voor een goede werking moet er wel voldoende kit zitten, tussen de dempers en balanspot of bochten en balanspot zit onvoldoende ruimte, de kit zal hier "verharden" en dus niet goed werken.

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 feb. 2009 21:15 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
De aansluiting op de cilinders is gasdicht en daar kom ik niet meer aan. Verbinding bocht <-> balanspot<->achterdemper moet gasdicht gemaakt worden. Zaterdag ga ik aan de slag.

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 feb. 2009 10:55 
Sjoerd, als je de verbindingen met de bochten en de balanspot wil dichten ,zal je toch de voorbochten van de cylinderkoppen moeten losmaken. anders krijg je geen kit tussen de verbindingen.
probeer, zoals Ton en Marco zeggen, de siliconenkit. je zal verbaast zijn over het gemak en het resultaat. zelf doe ik het altijd zo. een voordeel is dat je alles ook weer makkelijk kan demonteren als dat nodig is.
succes, theoj

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 9 feb. 2009 16:20 
ben ik helemaal mee eens sluit mij aan bij de rest

groet, michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#13 | Geplaatst: 9 feb. 2009 19:54 
Beste CX'ers

Bedankt voor alle tips. De operatie is inmiddels voltooid, silicone kit gebruikt.
Zaak zit voor zover ik na kan gaan goed dicht en ga er van uit dat dit voorlopig zo blijft.

Keep up the good work.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afdichting uitlaat

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven