Hoi Erik,
lijkt me een idee met risico...
Als je de remmen van de GL bekijkt zal je zien dat bij remmen de blokken tegen het vaste deel van de ophanging oplopen, daarom zit er daar ook een stalen plaatje over het alu tegen inslaan. De kracht wordt niet door de bouten opgenomen en het materiaal is op druk belast, altijd een veilig idee. De bouten geleiden de boel, maar nemen niet de remkracht op.
Draai je de boel om, dan willen de blokken de andere kant op, weg van de poot en daar is niets om ze op te vangen. Als er wat scheurt gaat de hele boel eraan. Alle remkracht moet nu ook door de bouten opgenomen worden en die zijn daar niet op gemaakt.
Kortom, als je de remmen naar de voorkant wil hebben, dan beter met een spul dat daarvoor gemaakt is (lijkt mij) Ze zitten niet voor niks meestal aan de achterkant
?
Als 't nou net lijkt of ik er verstand van heb, ik heb ze net uit elkaar gehad, vandaar. Wie meer weet, laat horen graag dan leren we allemaal wat!
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰