Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Ik denk dat het gaat lukken

Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 feb. 2009 19:45 | Aangepast door: Gertjan 
Hallo

Na het vezamelen van de nodige moed en nog wat telefonische adviezen van Marco waarvoor mijn hartelijke dank zit de nieuwe distributieketting erop. Inmiddels zijn er nog wat onderdeeltjes in bestelling (sorry Marco maar dit gaat sneller) voor een juiste afdichting dan kan het achterste carterdeksel er weer op, het blok weer in het frame en dan weet ik pas echt of alles goed zit.
Het was in elk geval niet overbodig de ketting te vervangen een km of wat later en de ketting was rustig doorgegaan met frezen. Misschien had ik dan wel een niet werkende 1 pitter over gehouden.
Als tie het doet dan laat ik het weten !

Gertjan

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 feb. 2009 22:13 
Klinkt goed Gertjan!
Zal spannend worden die eerste druk op de knop! In principe is er geen rede dat ie het niet zal doen als je alles volgens de regels gedaan hebt maar toch eerst maar eens zien he.

We houden het in de gaten.

Groeten,

Ton

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2009 22:27 
jaja, altijd spannend moment! ik waag mij nog niet aan een blok openhalen. zal het graag eerst onder kundig toezicht willen proberen. vind het dapper dat je de eerste keer dit zo alleen met internet/telefoon hulp doet.

petje af.

Andre

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 feb. 2009 08:57 
Ik heb het nog nooit bij een motor gedaan.
Voor de CX, gezien zin km-stand, zit dit er ook wel aan te komen.
Ik heb nog een 2de blok liggen waarop ik kan 'oefenen'.
De in TECHNIEK beschereven tutorial
( 8 januari 2006 De distributieketting

door Marco Becker)
lijkt me duidelijk, plus het gegeven dat er op het forum het 1 en ander staat(al dan niet met goede uitleg en foto's wat er gebeurt )
Moet lukken

Schrijver Gertjan
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 feb. 2009 11:40 | Aangepast door: Gertjan 
Ha collega's

Als het werkt behoor ik tot een ervaringsdeskundige voor wat dit betreft.
Als je eenmaal bezig bent valt het wel mee.
Ik woon in de buurt van Zierikzee dus als iemand in dit gebied wat hulp kan gebruiken ?
Eerst maar eens afwachten of hij het doet daarna is het pas verantwoord om een ander te helpen.

Gertjan

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 feb. 2009 19:38 
CXers

ik ben er aan bezig, tenminste de koelvloeistof kering daarbij kom je tot de distributieketting. Gelukkig hoef ik die niet te vervangen maar het open (en naar ik aan neem) het dicht maken van dat carterdeel is makkelijker dan ik had gedacht. en dat zonder het eerder gezien of gedaan te hebben, mijn cx is de 2e motor waar ik aan sleutel en met gezond verstand is de cx geheel te begrijpen en te repareren.

groet sucses Erik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ik denk dat het gaat lukken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven