Vandaag geen zin in carnaval, en dus maar eens uitzoeken waarom mijn CX650E altijd eerst op de linker , en dan pas na 1 minuut op twee cilinders loopt.Het werd wel steeds slechter en langer.
Het verhaal van ouwe Jan goed gelezen, weerstand uit de dop. Ik heb een asje gemaakt van messing rond 5 mm x20 mm , wat de weerstand kan vervangen en die erin gezet.
Geen verandering!!!, weerstand ook doorgemeten, was 4,7 Kohm, ok vlg boek.
Dan de bobine doormeten, voor zover dat ging, en vergelijken met andere bobines van mijn duo speed, zelfde waardes. Toch een bobine gewisseld , geen verbetering. Dan viel het me op, dat als de bougie dop op de bougie zit , hij op 1 cilinder liep , en zodra ik onder het lopen, de dop lostrek, en er nog 5 mm vanaf hield , dan doet de rechter cilinder wel mee.Raar!!
Bougie eruit, in de bougiedop , op massa en starten: geen vonk. houd ik de bougie 5 mm van de massa : wel vonk!!
Nieuwe bougie erin , alles gemaakt loopt direct op 2 cilinders.
Conclusie, weer veel te moeilijk gedaan en veel te technisch benaderd, monteer eerst twee nieuwe bougies en zoek dan verder.
Ouwe Jan??? Je kunt wel de weerstanden verwijderen, maar die hebben toch een functie? waarom zitten die erin?
Met vriendelijke groeten , Theo.
theo cx ds