Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nieuwe bougies

 
Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 maart 2009 19:57 
Vandaag de CX650E klaar voor de weg en al weer lekker proef gereden.
Met nieuwe bougies loopt de motor nu met de start direct op 2 cilinders.
De oude bougies waren van juiste type en hadden nog maar 14000 gereden.
Ook is nu het knallen in de uitlaat over bij afremmen. Dit zou aan een lekke uitlaat liggen, dus ik al twee keer de uitlaat opnieuw met dichtkit gemonteerd , zonder resultaat. De nieuwe bougies was dus de oplossing.
Bij v Sleeuwen motoren in Volkel ook nog een nieuwe koppelingskabel gevonden, was nodig , want de oude rekte uit, dat voelde ik, en zat achteraf nog maar met twee draden vast.
Ook nog bezoek gehad van Hans Versteeg, die van Jan v Lammeren een cockpit compleet mee bracht, zodat ook nu de tellerset weer ok is. kortom., motor weer 100 % technisch ok.
Jan en Hans, bedankt voor de service.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 maart 2009 20:23 | Aangepast door: Peter1 
Welke bougies heb je er nu in?

Ik 'hoop' morgen op de verhikel te slagen voor goede bougies voor mij CX500 (en wat pakkingen, losse kabels om zelf gaskabels en een koppelingskabel te maken)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2009 22:11 | Aangepast door: Hansv 
NGK DR8EA , volgens mij

Mag ook zonder R, dan hoef je de weerstanden niet uit de bougiekappen te halen.

harmony,
Hans.
( zocht op bougie in het forum )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2009 09:02 
NGK DPR8EA-9, volgend Honda dealer mogen de weerstanden in de bougiekap gewoon blijven zitten. Motor loopt goed .
De bougies hebben zelf een weerstand van 5 Kohm.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 maart 2009 09:36 | Aangepast door: ouwe_jan 
Theo zeg maar tegen die Honda dealer dat hij er niks vanaf weet
5k ohm is goed maar 10 k ohm is wel een beetje teveel
die R is niet voor niks bij de type bogie voor de 500 motoren moet men dus opleten of er een R op staat dat er niet dan moet de weerstand er in blijven
De bogie`s voor de 650 motoren zijn altijd met een R
Voor de leeken R = weerstand
o.j.
ja een 500 is geen 650 en daar is die h.d.mee in de war
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 maart 2009 10:17 
Beste Theo,,

Je schrijft dat de bougies "nog maar 14.000 km" hadden gereden. Ik rijd nu bijna 18 jaar (op dezelfde) CX. Dus ik spreek uit enige ervaring wanneer ik zeg dat het heel gebruikelijk is dat bougies in een CX na 14.000 km de geest geven. Mij is het meer dan eens overkomen dat ze (of een van beide) na 10.000 km er al de brui aan gaven.

TIP!
Gewoon standaard na elke 10.000 km nieuwe bougies erin.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nieuwe bougies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven