Niek,
ik heb het daar (over die hoge prijzen uiteraard, want daar hik ik zelf ook altijd tegen aan!) met de dealer over gehad. Die rekende mij het volgende voor:
die oude onderdelen moeten natuurlijk ooit eens zijngemaakt, daarna in het magazijn ligggen terwijl het magazijn ook beheert moet worden en leveren al die tijd renteverlies op.
Het is dan ook voor Honda goedkoper om gewoon die onderdelen na pakweg 15 jaar niet meer aan te bieden. Dan is de motorfiets bedrijfseconomisch afgeschreven en dus geen stuiver meer waard. Gut, denken wij daar even anders over !
Die O-ringen bij de automaterialen handel hebben een snelle omlooptijd en worden in grote aantallen geproduceerd. Ook de klantenkring voor die dingen is natuurlijk veel groter.
Je moet het eens als volgt vergelijken: had je in 1978 f 100,-- in de la gelegd met in gedachten dat je in 2003 een bedrag moet hebben waarmee je hetzelfde kunt aanschaffen als met die f 100,-- in 1978, dan zou je nu warschijnlijk E 100,-- moeten hebben. Zelfs dat zou nog te weinig zijn omdat je ook geen rente krijgt bij het in de la liggen en ook de kosten van de bewaarplaats moet doorrekenen. Daar komt bij dat je nu een enbriefje van f 100,-- niets meer hebt.
Dus, ja ome Honda is duur met zijn onderdelen maar daar heeft ie volgens mij voor onze oude CX'en dan ook een heel goede reden voor !?
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.