Ik heb dit eerder gezien, alleen toen was het maar 1 klep die gebroken was.
Het gevolg is net zo extreem.
Wat er is gebeurd dat er met een hoog toerental een uitlaat klep is gebroken. Als dat gebeurd ligt er dus een stuk staal los in de verbrandings kamer. Als deze op zijn kant staat terwijl de zuiger omhoog komt dan druk je het aluminium weg uit de top van de zuiger.
Blijft men dan doorrijden dan ontstaat er vanzelf dat grote gat boven in de zuiger.
Bij deze is de andere klep ook gebroken, nog meer staal los dus.
Uit eindelijk zijn die stukken onder in het blok terug te vinden. Dit kan alleen maar gebeuren bij een hoog toeren tal. Anders slaat het blok wel vast.
De rode/bruine kleurstof is gewoon koelvloeistof met een voor ons niet bekende blauwe of groene kleur.
Verder is te zien dat er nog een originele koppaking tussen zat.
Het leuke is, dat de herry begeven moment weg is, en je op een cilinder nog gerust naar huis kan rijden. Daarom wordt er bij dit soort problemen vaak door gereden. Blok is toch al kapot, en de herry is weer weg nadat de afgebroken klep onder in het blok ligt. Het gaat ook zo snel dat ingrijpen geen zin heeft. Ik geef het 30 seconden en de herry is weer weg.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html