Erik nog nooit een koppellingskabel afgesteld oh oh het eerste wat je leert bij een motorfiets en dat is een Honda
Afstellen is wel een sicuur werkje
bij de koppellingshandel zit een verstel bout deze moet je eerst de gote draai ring loos maken en naar de kabel toe draaijen dan de stelbout geheel indraaijen,als je nu de handel intrekt dan heb je geen tegen druk dus de koppelingkabel is slap
Daargaan we verder bij de koppellings huis zit een stelstuk deze heeft tweemoeren met de sleutel 12m/m zorg dat je er twee sleutels van hebt want deze moeten van elkaar los gedraaid worden,sleutel 10 m/m ook er bij voor stelstuk vast te houden bij de afstelling.
draai nu de onderste moer naar beneden zover dat de ongeveer bij de bovendste handelplus minus 2 m/m ruimte hebt,ja en nu komt het de binnen kabel kan een beetje uitgerekt zijn endaarom de onderste moer niet verder dan een centimeter van de uit einde van de stelbout draaien want de rest doe je dan met de stelbout aan je koppelings handel,Denk aan die vrijenslag van ,als e daar mee bezig bent af en toe even de koppelling in knijpen,is alles naar wens gebeurd het anderen moertje op de anderen vast zetten en daar zijn die twee 12 sleutels voor nodig
Start de motor trek de koppeling handel in en probeer of de eerste versnelling makelijk gaat dan de contramoer bij de handel handvast draaijen en rijden maar
P/S. bij een koude motor zeg ik altijd ga eerst naar zijn tweede versnelling en dan naar de eerste dat komt dan is de olie nog strooperig als deze warm is gaat het veel makkelijker
pas wel op als je de kabel te strak heb afgesteld hebt kan de koppelling slippen en als deze te slap afgesteld staat dan krijg je hem haast niet in zijn versnellling
Controlleer de kabel maandelijk op rafels van de binnen kabel vooral bij de koppelings handel en geef af en toe wat olie op dat punt
hoop dat je er wat aan hebt
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden