Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balanspotvraag

 
Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2009 19:37 
Hallo CX vrienden,

Gistermiddag was ik mijn cxje aan het wassen en kwam er toen achter dat de aansluiting van de rechter uitlaat bij de balanspot kompleet was afgerot, de demper zat alleen nog vast met de ophangbout. Nu wist ik wel dat mijn balanspot rot was want het knalde en plofte bij het terugschakelen. Gelukkig had ik nog een H-pijp liggen en werd de zondagavond een sleutelavond, vandaag moest ie me tenslotte weer naar mijn werk brengen.
Alles goed verlopen fietsje loopt weer prima.
Maar nu even een vraag over de balanspot want ik moet nu een andere/nieuwe kopen voor de fiets die aan het opknappen ben en dat is een custom. Zijn de balanspotten voor een a hetzelfde als voor een C en wat is het eventuele verschil?

Alvast bedankt!

Ton

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2009 19:50 
Hallo Ton,

De balasnpotten hebben kleine verschillen per model dus daar moet je een beetje mee uit kijken ivm met de plaatsing van de hitteschildjes.

Ik weet dat er momenteel hele mooie imitatie optten te koop zijn op Ebay UK. Deze zijn gebaseerd op het origineel en nog redelijk betaalbaar. Mischien is dit de beste optie want de goedkope vierkante imitatie potten zjin op zich wel bruikbaar maar nou ook niet echt geweldig.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2009 20:22 
Hoi, ik heb het nagevraagd bij DavidSilverSPares (die van die mooie imitaties!)
Kreeg onderstaand antwoord:
Hello

Thank you for your e-mail.

This part P18310415003 is not suitable for your CX500C. Unfortunately, the correct one is no longer available.

Regards
Keith
DavidSilverSpares

--------------------------------
Ik vroeg hem inderdaad ook of dat model onder de Custom past; Niet dus!
Hallo,
----------------------------------

Please, can you tell me if next product also is suitable for my 1983 CX500C. ?

Exhaust collector box
P18310415003

When i look in the product list for CX500C, i do not notice any exhaust collector box.

Regards,

-----------

Groet, Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2009 21:16 
hallo ton.
ik heb ook een balanspot van en custom en idd het linker hitteschild komt niet overeen. ook de ophanging klopt niet helemaal. de voorste bout past nu niet. maar geen angst hij hangt in 4 pijpen en valt er echt niet tussen uit. ben er mee naar spanje en rij er nog steeds mee.

suc6 pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 maart 2009 21:22 
ik heb net als pjotter onder mijn ''samengestelde'' CX een balanspot van een custom. de hitteschildjes zijn niet gemonteerd, verder past ie goed.
theoj.

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2009 21:34 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Ik begrijp uit het bovenstaande dat je een goede balanspot moet koesteren. Zijn er nog tips om de levensduur te verlengen. Hittebestendige verf een suggestie? Vol laten lopen met afgewerkte olie lijkt me geen optie .

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 maart 2009 09:36 
@ Sjoerd, het roesten en doorrotten komt vooral van binnenuit, het behandelen met hittebestendige verf is dus waarschijnlijk puur opties maar zal de levensduur niet echt verlengen.

Alle anderen bedankt voor de info! Ik ga opzoek naar een goed balanspot en koop zonodig wel een nieuwe. Het zal dus geen probleem zijn deze eronder te krijgen maar dan wellicht zonder hitte schildjes.

Groeten!

Ton

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 maart 2009 10:01 
Door rotten van een balanspot
komt hoofdzakelijk door korte afstanden terijden en af en toe de motor even te laten draaijen
Dit komt door de condens die een motor veroorzaakt door onze goede benzine met alcohol er in
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 maart 2009 19:06 
ik heb ook nog een vraag met de balanspot van mijn silverwing, ben bezig nieuwe uitlaten te monteren en kwam erachter dat een pijp aan de linkerkant los zit in de balanspot, recht zit hij nog vast, kun je de pijp op een af andere manier nog vastzetten, is de balanspot zo kapot of kun je erzo mee verder rijden?
nb

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#10 | Geplaatst: 24 maart 2009 22:18 
Hoi Norby,

Normaal zitten er nog een soort afdicht ringen tussen, indien deze weg is kun je de demper bijna niet vast krijgen omdat er simpelweg te veel ruimte is. Als het redelijk dicht zit kun je met siliconen kit wel een goede afdichting bewerkstellen. Indien de balanspot nog compleet is, dwz dat ie niet is afgerot bij een van de aanluitingen dan is het dus een kwestie van opnieuw de demper monteren en gaan met die banaan.

Ik zag overigens dat Roukama ook de balanspotten levert die ook in de UK verkrijgbaar zijn en de prijs is ook OK. Misschien moet ik die maar eens gaan kopen.

groet,

Ton

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balanspotvraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven