Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

knipperlicht,kabelprobleem

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver kenneth
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2009 21:25 
ik heb andere knipperlichten op mijn custom geplaatst maar ze werken niet,ze blijven gewoon branden.bij demontage merkte ik wel 2 draden op per knipperlicht achteraan.hoe sluit ik de groene draden aan zodat alles weer werkt

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2009 22:35 
De zwarte draad met lichtblauw of oranje is de plus, de groene draden zijn voor de massa. Zo zou het moeten lukken.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver kenneth
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2009 07:20 
lukt nochtans niet,ik hoor de relais 1x pig doen en ze blijven gewoon branden.slechte massa?kapotte relais?verkeerd wattage van de lampjes?het zijn namelijk van die kleine platte aanhangwagenlamjes.

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2009 09:06 
Ik gok op verkeerde wattage.
En/of daardoor je relais niet (meer) werkt.
Ledknippertjes?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 maart 2009 09:24 | Aangepast door: Hansv 
Tja, dat knipperrelais.

Net wat Peter1 zegt: Wattage.
Het originele Honda CX500 knipperrelais heeft twee parallel geschakelde lampjes van 21 watt nodig. Dus het is heel waarschijnlijk dat er nu verkeerde lampjes in zitten. Oplossing: Lampjes vervangen OF knipperlicht relais vervangen.

Harmony,
Hans.
( die nog steeds niet PRECIES weet hoe het knipperrelais werkt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kenneth
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 maart 2009 09:43 
het zijn inderdaad lampjes van 10watt,zou dit de oorzaak zijn?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 maart 2009 13:14 
Ja.

Harmony,
Hans.
( kort maar krachtig.....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 maart 2009 16:41 | Aangepast door: Peter1 

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 maart 2009 19:14 
Als je nu een weerstand van 10 Ohm en 15 Watt neemt en die parrallel over het knipperlicht zet dan doet ie het WEL!!.

Je kan ook nog een knipperlicht set erbij kopen en een dubbele set links en rechts monteren. Je kan al proef knipperen door de rechter bij de linker aan te sluiten.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver kenneth
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 april 2009 20:06 
not bad,leuke ideeen boeien me,dubbele knipperlichten...eens proberen,kan nooit geen kwaad,laat wel weten of het er van kwam.

Schrijver kenneth
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 april 2009 08:29 
kenneth

Schrijver kenneth
Gast 
#12 | Geplaatst: 4 april 2009 08:34 
voor dubbel knipperlichten heb ik helaas geen plaats,een andere relais lijkt me de enige oplossing,of eens degelijke knipperlichten kopen.ik wil altijd iets wat een andere niet heeft.iets speciaals dus.uitzonderlijke gedachten zijn welkom.

Schrijver Peter1
Gast 
#13 | Geplaatst: 4 april 2009 08:42 
Misschien iets met ledstrips?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 jan. 2010 16:13 | Aangepast door: JiMi 
Ben zojuist tegen hetzelfde probleem aangelopen van de continu brandende knippers. Maar toch zijn het 21W lampjes! Ik heb een klassiek tweepolig relais. Dankzij de tips hierboven kwam ik erachter dat de achterknippers óók aangesloten moesten worden (parallel). Toen ineens ging alles keurig knipperen!

Mijn knippers hebben trouwens maar één draad (een zwarte), in tegenstelling tot de drie draden in het schema in het werkplaatshandboek. De massa wordt gevormd door de behuizing van de knipper zelf. Maar dat functioneert dus prima.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Willem CX
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 jan. 2010 16:57 | Aangepast door: Willem CX 
Het relais werkt met een bimetaal die een bepaalde weerstand heeft. Als er een stroom doorheen loopt, door het inschakelen van de richtingaanwijsschakelaar dan trekt het bimetaal krom door de warmte en verbreekt het contact (lamp gaat weer uit). Het bimetaal koelt weer af en trekt weer de andere kant krom en maakt weer contact (lamp weer aan).
Als de stroom te laag is dan wordt het bimetaal niet warm genoeg en verbreekt het contact niet. De stroom kan te laag zijn omdat er, zoals eerder gezegd, lampen met te weinig wattage gebruikt worden. De stroom moet zijn:
(2x21W)/12V=3,5A

Gebruik je achter 10W lampjes dan is de stroom (21W+10W)/12V=2,6A dus te laag!
Ik vermoed dat led lampjes het helemaal niet gaan doen op de oude relais doordat er een veel te lage stroom gaat lopen...

Willem
Ps: hoeveel is de maximale score met scrabble met: richtingaanwijsschakelaar?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 knipperlicht,kabelprobleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven