Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

KNAL (in) PIJP

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 maart 2009 21:52 | Aangepast door: pjotter 
Hallo allemaal.

Het volgende, de afstanden in spanje zijn aanzienlijk groter dan in nederland.
Het komt dan ook geregeld voor dat ik stukken van 2uur of meer rijd. (ritten van 600km zijn geen uitzondering)
Nu rijd ik niet harder dan 100/110 maar dan wel 1 of meerdere uren konstand achterelkaar.
Op het moment dat ik moet stoppen (file of uitrit) laat ik mijn gas los en dan hoor ik een flinke knal. ben hier niet zo bij mee. Bij hele zware motoren (harley) hoor je dat ook wel als ze afremmen voor b.v een stoplicht.

Ik wil graag weten of het kwaad kan en of er wat aan te doen is.

Adiõs pjot (vanuit een heel zonnig spanje)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 maart 2009 22:03 
he Pjot de knallen worden veroorzaakt door een lek in je uitlaat systeem
het hoeft maar een heel klein gaatje of scheurtje te zijn
Meestal is het de gluifjes van de aansluit stukken
Ik gebruik hier voor uitlaat kit van Bosal uit een tube
in Spanje koop je dit bij een onderdelen zaak voor auto onderdelen
Een half uurtje werk en de motor knalt niet meer
Groeten Ouwe_Jan
p/s kan het in een brief niet opsturen want dan is het al te hard als het bij jou aankomt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2009 23:19 
Heb ik ook eens gehad met vakantie, 2X kort achter elkaar, het was bloedheet, boven de dertig graden. Ik moest stoppen en een knal en een grote roetpluim. Ik schrok me rot, motor sloeg af, maar even later startte die gewoon weer, 2de keer precies hetzelfde, daarna nooit meer gehad.

Groeten,
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 31 maart 2009 23:51 
mijn linkse uitlaat was bij de ophanging aan de voetsteun net een gatenkaas, dat knalde elke keer als het gas terugging. nu een andere uitlaat eronder en nu knalt ie niet meer.

groetjes werner (mist de knal wel een beetje)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 april 2009 09:56 
Knallen in de pijp is vaak te wijten aan tekort aan brandstof in het lucht mengsel.

Zoals hier boven reeds beschreven is kan de oorzaak ook in het uitlaat systeem gezocht worden. Als daar een lek in zit, is de dempende werking niet meer aan wezig en zal er een te hoge luchtstoom kunnen onstaan. Dit veroorzaakt dan een ongunstig mengsel met als gevolg knallen in de uitlaat.

Belangrijk is het te vermelden dat de oorzaak ook zeer zeker in de carbarateur kan zitten. Een vervuilde sproeier is dan de oorzaak. Vollast heb je vaak geen probleem, maar met gas dicht draaien moet de motor heel anders gaan reageren en moet dan op deellast gaanlopen. Hier ontstaat dan het probleem. Dus loop ook de sproeiers na.

Dan is lekage aan de uitlaat ook heel goed op te lossen met siliconen kit in al dan niet met glasvezel matten.
Denk daar ook eens ove na.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 april 2009 11:27 
wat O.J. beschrijft als eerste proberen. heb het ook gehad en na montage nieuwe balanspot(meestal de boosdoener) geen knallen meer gehoord. vaak is het de linkerkant wat lek is. ik heb bij de bouwmarkt hittebestendige kit gekocht wat gebruikt wordt om open haarden dicht te kitten. is grijs van kleur en is bestand tot tot 1200 graden celsius.werkt perfekt..

hoe ist verders met onze pjot?

Andre

Schrijver noman
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 april 2009 14:14 
undefined:
heb bij de bouwmarkt hittebestendige kit gekocht wat gebruikt wordt om open haarden dicht te kitten. is grijs van kleur en is bestand tot tot 1200 graden celsius.werkt perfekt..

Heb je ook een merknaam van dit spul?

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 april 2009 18:14 
@noman,

het is van bison. heet gewoon open haarden kit. zit in zo'n kitspuit verpakking. dus als je het goed bewaard doe je er aardig veel uitlaatjes mee.

Andre

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 2 april 2009 09:41 | Aangepast door: MAST 
Hier de link naar Openhaardenkit
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 april 2009 21:23 
Hartelijk dank voor alle reacties.
Kan heel goed mogelijk zijn dat het met mijn uitlaat te maken heeft. (heb aardig wat roet aan de pijp)
Ik ga het nalopen en dicht kitten waar nodig.

@dreester. met "onze" pjot gaat het goed. ben al lekker bruin en kom mijn tijd wel door hier.
Heb gezien dat Vechta weer op komst is...... ga hier zeker bij zijn. tis wel ff een stukkie tuffen, maar je moet er wat voor over hebben. pak dan ook gelijk SJK maar mee, denk dat ik dan gelijk de langste afstand voor SJK op mijn naam heb. en daarna weer op de motor terug naar spanje.

ga jullie spreken ga jullie zien.
Adiòs pjot ( vanuit een warm en zonnig spanje)

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 3 april 2009 21:40 
He Pjot, kom je dan gelijk nog een keer een bakkie koffie bij me halen?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 april 2009 21:26 
@mast. mail ff gegevens.........

adiòs

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 KNAL (in) PIJP

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven