Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorpoten ietsje te slap

 
Schrijver antoon

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 april 2009 10:21 
kan ik de voorpoten van mijn gl 650 siverwing stugger maken door ietsje meer olie toe te voegen,in plaats van lucht,in verband met kans op lekkage van de cups?
groet Antoon.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2009 11:02 
Anton dikkere olie er in zonder lucht
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2009 12:57 
dikkere olie in een oplossing, maar zeker niet meer olie, want dan krijg je een eindaanslag op de olie, en die kan met een flinke klap door bv een gat in de weg, je keerringen weer beschadigen, lucht is samendrukbaar en olie niet!!
Beter is zwaardere veren.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2009 18:00 
wp veren erin, dikke olie en beetje lucht en mooie stugge vork!! (heb ik bij de oude vork van mijn bol dór ook gedaan, scheelt een wereld)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Dinges
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 april 2009 18:55 
Stuk gaspijp van ongeveer 2,5 cm boven op de veren in de vorkpoten plaatsen werkt ook, en is een stuk goeikoperder als nieuwe veren. Evt in combinatie met dikkere olie

Schrijver GaitM
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 april 2009 18:50 | Aangepast door: GaitM 
Inderdaad , "gewoon" de standaard bussen vervangen door exemplaren die ~2,5 a 3 cm langer zijn.
Heb ik ook voor mijn CX500E met Jah(atjoe)-XJ900-kuip.
Veert prima zonder op de aanslag te komen

Schrijver GaitM
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 april 2009 18:52 
P.S.
Je hebt wel een 'speciale tool' nodig om de doppen te verwijderen & monteren. Anders schieten deze je 'om de oren'

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 april 2009 19:07 
Een speciale tool nodig? Welnee. Gewoon goed mikken naar de buren waar je ruzie mee hebt!

Strakkere veren en dikkere olie kan absoluut helpen. Ik raad niet aan om zonder lucht te rijden want daar is die voorvork juist voor ontworpen. Ik denk dat zonder lucht je op langere termijn meer slijtage aan de binnen delen zal krijgen. Gebruik echter maar het minimum voorgeschreven lucht druk anders blaas je de keeringen er weer uit!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 april 2009 10:16 
http://www.hondacx500.nl/html/verslag_marco_voorpoten.html

Lees dit eens door,
Aan de hand van foto's en uitleg kun je zelf heel veel vragen beantwoorden.
Is iets niet duidelijk, dan kun je me altijd nog bellen voor uitleg.

Tel 0321 312336
06 57731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorpoten ietsje te slap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven