Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Toerentellerkabel CX 650E

Schrijver ErikB
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 april 2009 22:10 
Wie kent het probleem ? Mijn toerentellerkabel maakt lawaai, althans daar lijkt het op. Als ik de kabel van de teller af haal hoor ik het volgens mij niet. Ik heb de kabel er al uit gehad en schoongemaakt. Als het koud is maakt het altijd lawaai. Bij wat warmer weer heb ik minder problemen. Waarschijnlijk doordat ik een kuip heb hoor ik deze geluiden extra. Wie kent het probleem ?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 april 2009 22:20 | Aangepast door: A Koopmans 
kijk maar even het probleem is al meerdere malen aan bod geweest
vervangen is de oplossing hij is gewoon versleten

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 april 2009 23:10 
Het zit in de aandrijving van de toerenteller!!! de bus met vierkant van de binnenkabel draait in het aluminium huis en dat maakt geluid.
Kabel losmaken, met WD40 onderin de tellerkabel aansluiting spuiten, en kabel weer monteren , klaar is kees( voor enkele maanden)

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 april 2009 23:12 
Of je teller is het aan het begeven. Dat maakt een gierend geluid. Dan helpt een andere kabel helaas niet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ErikB
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 april 2009 21:29 
De toerenteller is i.d.d vaker aan bod geweest, maar ik zag nog geen verhaal met nare/rare geluiden in de kabel/teller. Ik heb de binnenkabel bekeken maar die zag er volgens mij wel goed uit. Het verhaal van Theo lijkt me wel aanemelijk. Zelf dacht ik nog aan de ingang van de kabel in het blok. Misschien zitten daar lagers o.i.d.
die lawaai maken,....? Maar, waar de kabel naar binnen gaat is niet echt een plek waar je zo even in kijkt.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Toerentellerkabel CX 650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven