Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Boutjes uitlaat

Schrijver bert knoop
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 april 2009 13:50 
Bij het proberen losdraaien van de boutjes van de uitlaatbochten op het blok zij de twee boutjes welke in het blok zitten spontaan afgebroken.
Deze zullen dus vervangen moeten worden, maar kan iemand mij vertellen hoe????????

Groet, Bert

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 april 2009 14:48 
Niet zo mooi,

Had je de ratel verkeerde kant staan ?

Misschien met een linkse tap, of uitboren en dan opnieuw draad tappen, of een andere kop te monteren.

GR Arno

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 april 2009 15:28 
Dit gaat heel veel werk worden.
Wat ik doe is het volgende, uitboren met 2mm. Zo goed mogelijk in het midden. Eventueel met center punt een putje maken.
Dan als alles naar wens verloopt steeds een groter boor nemen. Als je niet in het midden zit moet je ook niet te groot gaan boren. Het kan zijn dat je met 4mm al op de rand van het boutje zit. Dat is geen ramp. Vaak kun je nu wel na het inweken van kruipolie het boutje er uit tikken. Ik gebruik een oude schroeverdraaier. Lukt dat nog niet, dan nog maar een maat groter boren. Nu zal het schroefdraad in een lijn beschadigen. Nog geen probleem. Als het boutje er maar uit komt. Ook hier weer geld prutsen en nog eens prutsen. Lukt het nu wel, dan kun je volstaan met een nieuw stukje schroefdraad, alleen nu wat langer. Er is nog wat draad over in de kop. Heb je dat ook verprutst, dan is uitboren en een helicoil plaatsen een optie. Of nog wat dieper boren met 5mm en verder draad tappen met m6. Lukt dat ook niet, dan heb ik nog wel cilinderkoppen met pakkingen op voorraad liggen.
Eventueel helicoils op voorraad, maar die zijn niet goedkoop.

Ik hoop dat hetje lukt, laat kruipolie zijn werk doen, en warmstoken en weer afkoelen met kruip olie wil ook nog wel eens helpen. Rokend olie is al gouw 120 graden. Het is maar dat je het weet.

Groetjes Marco Becker.
Tel 0321 312336
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Vespa 125
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 april 2009 16:03 
Of als er nog iets van de bout uitsteekt
,met een dremel een gleufje er in slijpen ..... dat de bek van een schroevedraaier er in past ......

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 april 2009 17:50 
undefined:
Marco Becker

undefined:
Eventueel helicoils op voorraad, maar die zijn niet goedkoop

Weet niet waar jij ze in koopt, maar 7,50 euro voor 25 st. vind ik niet zo duur.
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=241&productid=3307

Paul

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 april 2009 19:23 
Als er nog een stukje van de bout uitsteekt kun je ook proberen er een (grotere) moer of boutkop op te lassen.
En als dat goed gaat kun je weer proberen om hem los te draaien.

Wel accu - pool lossen als je gaat lassen.
Succes

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 april 2009 21:45 
ach ieder zo zijn mening

boren is in de loop der jaren niet mijn hobby geweest immers hoe vaak boor je perfect in het midden

gevolg is prutsen prutsen en een hoop gevloek

mijn mening (werkt enkel als bout nog stukje uitsteekt)

klein brandertje bout roodgloeiend stoken ff peuk roken en dan gewoon goed gereedschap gebruiken

http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=250

indien bout glad af is gaatje boren rood stoken en dan zon uitdraaisetje erin rossen

hoezo stoken (niet iedereen zou het hiermee eens zijn) de bout (tapeind) geeft zijn warmte af aan moedermateriaal en koelt zelf af krijgt daardoor iets ruimte en eventuele roest word geplet

ps let op

als je eenmaal gestookt heb is bout (tapeind) gehard en zal boren een stuk lastiger zijn met het gemiddelde gammaboortje

groet kwaak

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 april 2009 21:48 
denk dat je nu wel stapeltje manieren hebt om het tot een goed einde te brengen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Boutjes uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven