Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Monteren Vetter Windjammer kuip

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 april 2009 21:30 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Ik heb hier een Windjammer kuip die van een cx500 lijkt te komen. Er is een montagebeugel bij. Heb al even zitten puzzelen maar misschien dat ik even van de ervaring van andere kuipmonteerders gebruik mag maken.
Mijn vraag is hoe monteer ik deze beugel. Welke onderdelen moet ik verwijderen. Met de bedrading red ik me wel maar heb zo niet op het netvlies hoe ik de kuip moet monteren.

Motor: CX500 Z

Al vast bedankt,

Sjoerd.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 april 2009 21:58 
Sjoerd,

Misschien achter de moeren van de radiator, dan heb je wel verleng draad stangen nodig.

Gr Arno

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 april 2009 08:44 
Hoi Sjoerd,

Heb je de orginele steunen, herkenbaar aan "Vetter" ingeslagen in de beugels of heb je zelfgemaakte beugels. Dit is wel belangrijk omdat de montage nogal verschillend kan zijn. Mijn Vetterkuip zit met zelfgemaakte beugels vast op de montage punten van het subframe, ik had daarvoor wel langere bouten nodig. De orginele beugel heeft ook nog een bevestiging naar het balhoofd en zit daardoor denk ik wat steviger. Zelf heb ik vorige week de orginele beugels van Lemmy gekregen, waarvoor dank!, maar die moet ik nog monteren dus ik weet nog niet precies hoe het werkt.

Maak anders even een foto van jou beugels dan kunnen we je nog beter van dienst zijn.

Suc6!

Ton

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 april 2009 19:29 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Hierbij even enkele foto's van de montagebeugel. Een ingeslagen tekst is voor zover ik zie niet aanwezig.

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 april 2009 19:57 
Helaas....zo is de beugel niet compleet.

Het is overigens wel een beugel specifiek voor de CX, dus het begin heb je.

Even naar je derde foto kijkend: de bevestigingspunten aan de onderzijde van de foto komen aan de voorzijde van de cilinder. Bij de opstaande stukjes aan de bovenzijde mist het deel waarmee je de beugel vastzet vanaf het balhoofd richting het voorste ophangpunt van het blok.

Ik heb op mijn blauwe cx precies dezelfde beugel zitten. Als je zelf een beetje handig bent met metaal, mag je die beugel van mij wel even als voorbeeld gebruiken (ik woon in de buurt, dus dat scheelt).

Gr
Jan Dirk

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 april 2009 21:32 
En hier is de rest van de bouwdoos.

Schrijver Lemmy
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 april 2009 23:23 | Aangepast door: Lemmy 
Mooi! Nu wel compleet

Onderdeel 2 wordt gemonteerd links en rechts aan het frame op het ophangpunt van het blok (onder de tank). Het deel met de dubbele gaten komt aan de beugel.

Onderdeel 4 komt aan de voorzijde van het balhoofd en wordt aan nr 2 vastgemaakt (via de gaten in de 'hoekjes').

Nr 3 herken ik niet; zitten er bij mij niet bij (en aangezien mijn kuip stevig vast zit zijn ze kennelijk ook niet nodig).

Nr 1 komt aan de onderkant van de beugel (waar deze op het blok komt te zitten).

Rij anders morgen maar ff langs, dan kun je zien hoe het bij de blauwe zit.

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 april 2009 20:57 
Bedankt voor het aanbod Lemmy,
heb je een mailtje gestuurd.

Oant sjen,

Sjoerd.

Schrijver Lemmy
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 april 2009 21:50 
Yep, gelezen en beantwoord.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Monteren Vetter Windjammer kuip

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven