Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Help, raar geluid uit blok?

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 april 2009 19:01 
Onderweg, aan het licht, stak ik tussen de eerste en tweede versnelling weeral eens in neutraal, omdat hij er niet over ging?Met als gevolg eventjes tussengas, hoge toeren.
Doorgereden en dan hoorde ik het:
een metaalachtige tiktiktik gelijk aan het toerental, het komt niet speciaal ergens uit een bepaalde plek, gewoon uit het blok, maar het klinkt echt niet goed, ik durfde bijna niet verder rijden en heb hem direct naar de stal gereden.
Wat o wat moet ik doen????

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 april 2009 19:16 
Ventilator op breuk controleren

Paul

Schrijver Znoek
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 april 2009 19:30 
volgens het boek kan het vanalles zijn, maar geen enkele poging is zonder het blok uiteen te halen...
kleppen, big end, speling cilinder, gebogen drijfstang enz enz
ik zal eens proberen aan de ventilator te geraken paul, dat lijkt me de meest simpele ingreep tot nu toe...

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 april 2009 19:39 
Als je voorzichtig met een grote schroevendraaier de wieken probeert te torderen, zal je( als de ventilator stuk is), de schoepen wat zien wijken tov het hart v/d ventilator.

Kwam vorig jaar terug van het CX treffen in Denemarken en had ook al illusie,s van bigend enz.

was gewoon de ventilator.

Paul

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 april 2009 19:52 
Ik denk dat het wat anders is. Laat die ventilator maar even zitten.

Er zijn twee zaken die voor de hand liggen.

1 de lagerschalen. te controleren door de olie filter te bekijken. brons kleurige schilvers dan weet je dat het over is.

2 de distributie. Draai inspektie dop los.
Voel aan de spanner of die beweegt. Je moet wel weten hoe je moet voelen en een beetje dunnen vingers hebben.
Laat dit door een kenner horen.

Belangrijkste is dat het olie filter schoon is. dan valt er nog van alles te repareren.

3 ventilator zou kunnen maar ligt niet voor de hand omdat het namelijk in een keer tot stand is gekomen door extreem hoge toeren tal.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Znoek
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 april 2009 19:54 
Oke marco, zal mijn filter morgen demonteren, het is een nieuwe dus hij zal wel proper zijn denk ik...
zal ook eens met die fan bewegen.
Wat een miserie

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 april 2009 19:59 
ohja ik heb een hydraulische nokkenaskettingspanner, hebben ze mij woensdag verteld.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 april 2009 22:28 
ik sluit me aan bij paul. de fan...

Andre

Schrijver Lemmy
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 april 2009 22:48 
Losse fan lijkt me minder voor de hand liggend gezien de omschrijving:
-metalig geluid
-geluid komt 'ergens' uit het blok

Bij een loszittende fan kun je toch wel redelijk horen dat het geluid ergens vanaf de voorkant komt. Ik heb kort geleden de fan van de 'B' vervangen vanwege een ratelend geluid maar kan niet zeggen dat het nu als een metalig geluid klonk.

Maar goed, het hoeft niet uit het blok zelf te komen; rammeltje in de uitlaat of bocht is ook nog een mogelijkheid bijvoorbeeld.

Laat de motor anders even stationair draaien, zet een schroevendraaier op het blok en je oor aan het andere uiteinde. Misschien dat je dan de plek waar het geluid vandaan komt beter kunt lokaliseren.

Schrijver Znoek
Gast 
#10 | Geplaatst: 25 april 2009 09:23 | Aangepast door: Znoek 
IK was ook iets aan het bedenken om het geluid te lokaliseren. het is echt een metalig tikken zoals een klep met te veel speling maar het komt niet echt van bovenop de cilinders dus ik zal hem eens laten draaien en zoeken...met schroevendraaier eventueel. PF PF PF het is echt verschrikkelijk als je zoiets ineens overkomt

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 april 2009 09:29 | Aangepast door: marcobecker 
Nog een vraag aan iederéén, waar komt nouw toch deze benaming vandaan,,,.. hydraulische nokkenaskettingspanner,,.. Ik zie dat hier vaker over gesproken wordt.

Het is gewoon een kogel in een tapse baan die de boel stelt. Niks geen olie druk.

Dus bij deze.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 25 april 2009 09:50 
Het staat zo beschreven in alle werkplaatsboeken Marco. ze bedoelen hiermee gewoon hun laatste model, dat zelfinstellend is. (heb het net nog gelezen )

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 april 2009 10:11 
Wie over de Automatische Kettingspanner schrijft of zegt dat deze Hydraulisch is moet wel even terug naar school .
Want wat Marco en Ouwe_Jan schrijven is de waarheid.
Het is een Mechanishe Ketting spanner
zonder vaste afstelling maar wel automatisch
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 april 2009 10:16 
Znoek geef even het motorBLOKnummer
misschien kunnen wij je dan helpen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Znoek
Gast 
#15 | Geplaatst: 25 april 2009 10:45 
Ok OJ zal het sebiet eens opschrijven.
ik ga nu naar de CX, olie bekijken en eens laten draaien en geluid proberen lokaliseren.
vanmiddag volgt er verslag hier.
bedankt al voor de vele reacties.

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Help, raar geluid uit blok?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven