Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

??Bracket retainer??

Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 april 2009 18:53 
Hallo mooi weer genieters!

Mijn voor rem zat laatst vast. Mijn broeder die monteur is bood aan hier even naar te kijken, heeft ie alles netjes uit elkaar gehaald en er vervolgens geen tijd meer voor gehad.

Nou heb ik zelf alles schoongemaakt. nieuwe seals en pistons. en kon het in elkaar.

ik kwam echter een (waar ik inmidels achterben) Bracket retainer tegen, bij 1 van de klauwen.

wat is dit?
wat doet het?
waar hoort het?

en kan het kwaad dat er 1 ontbreekt?

in afwachting van de reacties

Remco

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 april 2009 20:50 
Hoi Arcath ,

een bracket retainer hoort er op te zitten
deze zorgt er voor dat bij het loslaten van de rem handle er een beetje ruimte ontstaat tussen de remschoenen en de schijf
in de volksmond word dit ook wel eens een antie piep plaatje (veer) genoemd
zonder dit plaatje blijft dus de remschoen een te hoge druk tegen de schijf geven waardoor er een hinderlijke piep kan onstaan en een verhoogde slijtage van je remschoen

gr Arnold

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 april 2009 23:35 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Arcath,

ik denk dat je niet het anti-piep plaatje van Arnold (aan achterzijde blokje) mist (of misschien ook dat wel) maar zo'n stalen plaatje met omgezette randjes?
Die zitten op de alu klauw zodat de remblokjes daar netjes tegenaan lopen bij remmen en zich niet in het alu vastvreten.

Ze horen er echt wel in, maar ik vermoed dat er vele CX-en en andere honda's zonder rondrijden. Als je er maar 1 tekort komt zou je de lege plaats kunnen laten aan de onder/achterkant, dus die kant waar de remblokken heen zouden willen als je remde bij achteruit rijden. Tot je er weer eentje hebt natuurlijk, remmen met ontbrekende onderdeeltjes is niet zo'n goed idee.

Voor een gewone CX met 2 schijven en een met enkele zuigers heb ik er nog wel eentje liggen denk ik.

Hier bij CMS in de catalogus kan je zien waar ze zitten, nummer 13. Ik mis er eentje voor de GL, maar dat is weer een ander type.

succes, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 april 2009 15:17 
@arnold wat jij bedoeld is denk ik de "pad spring" of remblokjes-veer (vrijvertaald)
deze heb ik beiden nog gelukkig.

@ frans Juist! dat plaatje bedoel ik! ik was vergeten te vermelden dat het bij mij ook om een Gl 500 gaat en hier (in tegenstelling tot de 1-zuigerige-remklauwvan de cx'en) maar 1 zo'n plaatje tussen zit.

Dit plaatje beschermt dus het aluminium tegen de remblokjes. zat ik redelijk in de goede richting te denken.

Allebei hartelijk dank voor het meedenken!

Groeten Remco

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ??Bracket retainer??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven