Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

geen achtervering meer

Schrijver waard93
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 april 2009 13:12 
Toen ik gisteren uit het werk thuis kwam en ik bij mij in de straat over het slechte wegdek reed bleek opeens dat ik geen achtervering meer had.

Er zat nog wel lucht in, ik heb hem leeg laten lopen en opnieuw gevuld maar geen resultaat, de achterbrug lijkt wel gefixeerd.

Nu ga ik morgen toch naar Marco Becker dus het zal wel opgelost worden maar ik moet eerst 2 uur op de motor zonder achtervering en met een slechte rug naar hem toe.

Dus als iemand een tip heeft waar ik moet zoeken of wat het kan zijn probeer ik dat eerst.

groeten Dave

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 april 2009 19:16 
Nou Dave een goede reis naar
marco en weer een goede reis terug
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver silverwing
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 april 2009 22:00 
hoi Dave,
Ik heb helaas hetzelfde probleem en mijn achterveer is defect, hij zit muurvast in de lage stand.

Mocht je nog een veer voor een GL650 tegenkomen dan hoor ik het graag. Ik heb nog wel een van een GL500, maar die past niet. (volgens een medeclublid kan het wel als je ook iets van de prolink overzet).

groeten, Marten

Schrijver waard93
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 mei 2009 20:27 
Nou, vandaag in Biddinghuizen bij Marco langsgeweest.
Was een reuze interesante dag en m'n ene Silverwing is weer helemaal top.

Allereerst is het probleem van de achtervering aangepakt, eerst leken het de bussen van het mechaniek te zijn waar het bleek uiteindelijk de pro-link zelf te wezen.
Wat er precies loos mee is onderzoekt Marco nog , er zit nu een ander onder en dat veert weer uitstekend.

Kleppen zijn opnieuw afgesteld.

De cardan bleek bezig te zijn om de soep in te draaien dus deze is gelijk ook vervangen.

Toen de koppeling uit elkaar gehaald, zoals eerder op dit forum gemeld had ik het probleem dat deze vaak niet meer te ontkoppelen was.
De centrale moer zat inderdaad los en verder was het koppelingshuis behoorlijk ingeslagen.
Er is een ander huis ingegaan en ook dit functioneerd weer prima.

Verder zijn de voorste remleidingen vervangen door stalen, de oude bliezen zichzelf nl. op als een ballon waardoor er heel weinig remkracht was.
Deze aanpassing was werkelijk een wereld van verschil; waar ik voorheen alles moest geven voor een beetje vertraging moet ik nu oppassen dat de boel niet blokkeerd.

Waarna Marco me op zijn Silverwing liet rijden om het verschil kwa remmen te ondervinden met mijn voorband (Conti waar ik trouwens tevreden over ben) en zijn voorband, een Maxxis.
Ik dacht wat zou het uitmaken, nou mis; een wereld van verschil.
Bij de Maxxis band kun je gewoon knalhard remmen zonder blokkerend voorwiel terwijl de Conti heel veel eerder gaat blokkeren, scheelt echt vele meters remweg.
Dus zonder reclame te willen maken moet ik toch zeggen dat ik wat banden betreft om ben; de volgende set zal echt Maxxis worden.

Tot slot ben ik de nieuwe eigenaar van de witte CX650 geworden, ik zocht al een tijdje dit type en ik ben er erg blij mee.

Samengevat dus een leuke leerzame dag geweest, een nieuwe fiets erbij, en een Silverwing weer in topstaat.
En dat dat een paar knaken gekost heeft vind ik het meer dan waard.

gr, Dave

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geen achtervering meer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven