Nou, vandaag in Biddinghuizen bij Marco langsgeweest. Was een reuze interesante dag en m'n ene Silverwing is weer helemaal top.
Allereerst is het probleem van de achtervering aangepakt, eerst leken het de bussen van het mechaniek te zijn waar het bleek uiteindelijk de pro-link zelf te wezen. Wat er precies loos mee is onderzoekt Marco nog , er zit nu een ander onder en dat veert weer uitstekend.
Kleppen zijn opnieuw afgesteld.
De cardan bleek bezig te zijn om de soep in te draaien dus deze is gelijk ook vervangen.
Toen de koppeling uit elkaar gehaald, zoals eerder op dit forum gemeld had ik het probleem dat deze vaak niet meer te ontkoppelen was. De centrale moer zat inderdaad los en verder was het koppelingshuis behoorlijk ingeslagen. Er is een ander huis ingegaan en ook dit functioneerd weer prima.
Verder zijn de voorste remleidingen vervangen door stalen, de oude bliezen zichzelf nl. op als een ballon waardoor er heel weinig remkracht was. Deze aanpassing was werkelijk een wereld van verschil; waar ik voorheen alles moest geven voor een beetje vertraging moet ik nu oppassen dat de boel niet blokkeerd.
Waarna Marco me op zijn Silverwing liet rijden om het verschil kwa remmen te ondervinden met mijn voorband (Conti waar ik trouwens tevreden over ben) en zijn voorband, een Maxxis. Ik dacht wat zou het uitmaken, nou mis; een wereld van verschil. Bij de Maxxis band kun je gewoon knalhard remmen zonder blokkerend voorwiel terwijl de Conti heel veel eerder gaat blokkeren, scheelt echt vele meters remweg. Dus zonder reclame te willen maken moet ik toch zeggen dat ik wat banden betreft om ben; de volgende set zal echt Maxxis worden.
Tot slot ben ik de nieuwe eigenaar van de witte CX650 geworden, ik zocht al een tijdje dit type en ik ben er erg blij mee.
Samengevat dus een leuke leerzame dag geweest, een nieuwe fiets erbij, en een Silverwing weer in topstaat. En dat dat een paar knaken gekost heeft vind ik het meer dan waard.
gr, Dave |