Lemmy,
van voor naar achter : pijpje voor het vacuum van de carburateur, dat trekt het membraan naar voren en opent de benzine doorvoer. Dat werkt alleen als de druk achter het membraan hoger is, en daarvoor is het 2e pijpje (de "vent") dat niks meer doet dan voor een nette atmosferische druk zorgen die wordt opgehaald met een slangetje dat op een droge plek uit de wind uitkomt. Zonder dat "vent" slangetje werkt t ook wel.
Gevolg is dat als je op vacuumslangetje niets doet (= atmosferische druk) maar in de "vent" blaast de kraan ook open gaat. De druk aan de voorzijde is nu ook lager dan achterzijde membraan.
En als dat gebeurt, lijkt het kraantje aardig in orde. Zoals TheoJ al zei, waarom eigenlijk is ie verdacht?
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰