Hallo Sjoerd,
voordat je de poten gaat vervangen: als de motor een schuiver heeft gemaakt en de poten op het oog recht zijn, dan kan het goed zijn dat de vorkpoten alleen een beetje in de kroonplaten gedraaid zijn. Dan zou je van bovenaf zien dat het stuur een beetje scheef staat tov het voorwiel.
Op te lossen door de klembouten boven en onder even te lossen en de zaak weer recht te drukken. Dan met bovenste klemboutjes vast, klemmen vooras net los even een paar keer de vering indrukken zodat alles zich zet, alle bouten weer vast, klaar.
Is er wel een poot krom, dan wel beter per paar vervangen, alleen de poten zal wel genoeg zijn, maar daarna moet natuurlijk wel de zaak recht zijn.
En controleer ook eerst de balhoofdlagers als je dat nog niet gedaan had.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰