Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Remblokjes zonder groef

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2009 12:57 
Hey mannen, ik heb vandaag men nieuwe remblokjes gaan halen voor in de cx vooraan, maar er zijn geen groeven in? in mijn vorige zit een verticale groef in het midden.
ik hoorde dat dit zorgt voor minder gepiep enzo, dus moet ik in die nieuwe een groef maken? Zoja met wat maak je die het gemakkelijkst en moet je dan de kantjes ontbramen enzo?
groetjes,

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2009 15:54 
De onderkant en bovenkant schuin afvijlen of afslijpen
dit moet je doen omdat de remplaat altijd slijt en de nieuwe dan enkelt maar de niet versleten remplaat zal gebruiken terwijl deze de hele plaat moet raken
Je hoeft geen groef er in te maken daar er tegen woordig anderen remvoering wordt gebruikt deze is van een zachter substansie
De grootste tip die ik je geef is doe de eerste paar dagen voorzichtig met je voorrem gebruiken vooral gedoseerd in knijpen
o.j.P/s meet voor altijd even de dikte van je remplaat in de midden want de biuten kant is nooit afgesleten
Wil je de dikte weten voor jou motor dan even op site vragen maar zet wel je type en hoeveel schijven er voor op zitten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Znoek
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2009 17:11 
cx500 C van '83 met enkele remcilinders vooraan.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 mei 2009 19:13 
dikte van de remschijf is nieuw
6.9-7.1 m/m
vernieuwen bij 6.0 m/m
groeyten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 mei 2009 20:24 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Even een korte vraag n.a.v. de dikte van de remschijf. Is het zinvol deze 'vlak' te laten draaien en als dit zo is, waar zou je dat kunnen laten doen. De oudere remschijven zijn vaak nog dik genoeg maar hebben redelijk veel groeven.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2009 21:19 
Sjoerd een remschijf mag je nooit afdraaien want dan trekt deze krom je mag hem wel met veel koelvloeistof afslijpen maar dat kan je zelf niet, gewoon omdat we daar de apparatuur niet voor hebben dus dat moet je laten doen.

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2009 22:11 
de mijne zijn zonder groeven en nog mooi dik. zal ze voor de zekerheid eens nameten, in het midden ergens

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 mei 2009 22:42 | Aangepast door: Hansv 
Zeg, nou we het toch over remblokken en schijven hebben ....

De schijven van mijn Rakkertje zijn erg dicht tegen die 6mm grens aan.
Dus misschien moeten ze wel vervangen worden.
Zijn er nog nieuwe/vervangende remschijven te koop of zo, en wat zou dat dan gaan kosten.

Harmony,
Hans.
( die om slijtage te voorkomen zo min mogelijk zal remmen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Znoek
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 mei 2009 08:34 
haha zo min mogelijk remmen, gatrijder

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 mei 2009 09:07 
Schijven zat tuis, zijn goedkoper dan afdraaien. IK heb ze voor de verkoop, dus je kan ze uitzoeken. Wil je een prijs weten, bel dan 0321 312336

Het is maar dat je het weet.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 mei 2009 10:54 
Paniek, mijn schijven staan mooi op 5 mm dikte. maar tegen de as aan staat dat het minimum vier cm is? dus die maten van OJ kloppen niet?
nog een vraagje:
mijn remcilinders waren bij het monteren van de nieuwe schijven zeer moeilijk in te drukken, dus gaan de nieuwe blokjes mss slepen? hoe kan ik dat oplossen?

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 14 mei 2009 15:08 
Ok schijven worden warm = blokjes slepen.
Remmen uiteen halen en reviseren zeker.
Een CX is een eindeloos werkje hehehe...

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remblokjes zonder groef

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven