Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

start tweede leven van een CX

Schrijver bartvandensteen
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 mei 2009 21:17 
Beste CX liefhebbers,

Ik heb onlangs een CX500C gekocht die 32000 km op de teller heeft, de laatste 10 jaar heeft deze moter echter maar zo'n 5000 km gereden (stond dus meer stil dan iets anders), waar moet ik nu op letten als ik dagelijks begin te rijden? de vanzelfsprekende dingen zoals olie + filter verversen, bougies, banden nakijken enz. weet ik wel maar zijn er andere aandachtspunten die ik moet nakijken?

Met vriendelijke groet, Bart.

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 mei 2009 22:18 
Zullen vast veel meer punten zijn maar hier zijn er een paar:

- Koelvloeistof vervangen
- luchtfilter schoonblazen of vervangen-
- cardanolie vervangen
- cardan smeerpunt vet doorpompen.
- remmen uit elkaar en reinigen
- accuvloeistof controleren en accu goed doorladen
- klepstelling controleren
- distributieketting spannen
-frame op de laspunten en in het bijzonder de achterbrug controleren.
-balhoofdspeling controleren.

.. gewoon van voor tot achter helemaal nalopen, heb dit nu twee keer gedaan en er zijn vast nog punten die ik vergeten ben.

Schrijver bartvandensteen
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 mei 2009 12:36 
Alvast al bedankt, ik denk dat hij (op het eerste gezicht) nog in goede staat is voor zijn ouderdom, het eerste wat ik moet vervangen is de uitlaat (is, behalve de voorbochten, helemaal verrot) en ik denk dat de batterij ook haar beste tijd gehad heeft,

groeten Bart

Schrijver Heinz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 mei 2009 14:41 
Hallo Bart
Was Sjoerd geschrieben hat ist korrekt. Aber du solltest deine Sicherheit nicht vergessen. Kontrolliere bitte die Reifen, oder besser, wechsele die Reifen gegen Neue (BT45 oder ähnlich) die dann auch vorsichtig eingefahren werden müssen.
Heinz

Schrijver stormkraai
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 mei 2009 22:14 
Hallo Bart,

Leuk, ik heb onlangs een cx500c gekocht met 60.000 op de teller, en die heeft ook een flinke tijd stil gestaan..ik sta dus voor dezelfde klus.

Ik heb de accu flink lang opgeladen, maar kreeg alleen een grom uit het blok en een tikkend start relais..de motor start wel aan de accu van mijn auto.

Vandaag een nieuwe accu opgehaald, even 4 uurtjes aan de oplader, en morgen hopen dat hij leven blaast in mijn cx!

succes met klussen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 start tweede leven van een CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven