Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

achterrem blijft wat hangen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2009 21:06 
Yep, precies wat de titel zegt, wanneer ik mijn achterrempedaal indruk, komt deze niet meer spontaan terug maar blijft even "hangen".
Wel zie ik dat mijn remschoenen waarschijnlijk versleten zijn, want driehoekje staat gelijk merkteken. Ik wil best de remschoenen vervangen, maar gaat hiermee probleem over zijn? Ik heb nu de remstang eraf gehaald en met de hand de remsleutel aangetrokken en weer losgelaten...De schoenen komen niet vanzelf terug, je moet de remsleutel achteruit duwen! Normaal als je loslaat moet de rem toch loskomen? Kunnen die veertjes die dit doen ook vervangen worden?
En waar haal ik het beste nieuwe remschoenen vandaan, bij de Hondadealer of beter bij Wemoto of zo?
Tussen haakjes, het gaat om een cx500c-b '82.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 juni 2009 22:01 
aiai hebben mijn schroefwerken niet geholpen :-s
ik dacht ook al dat ze versleten waren, spijtig... succes met de werken Daniël, en als ik je kan komen helpen, geef mr een seintje heee!

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2009 22:32 | Aangepast door: voorbijganger 
Je moet de sleutel er uit nemen en schoonmaken, beetje vet op de sleutelas en de boel weer terug er op monteren je zult zien dat ie gemakkelijker terug gaat komen.

suc6

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juni 2009 22:46 | Aangepast door: danielstrouven 
Helaas voorbijganger,
da's precies wat ik gedaan heb maar het heeft jammer genoeg niet geholpen.
't Zal open moeten....maar eerst remschoenen aanschaffen, zal eens Hondadealer bezoeken. Kan ik gelijk gaskabel meebrengen, heb er ene overgetrokken!
G**v**D***G**

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2009 08:58 | Aangepast door: marcobecker 
2e hand nog zat liggen,

En toch denk ik dat jouw rem te repareren valt.
Alles valt en staat met het schoon maken van de sleutel.

Wel moet je controleren of het pedaal soepel gaat.
Maar meestal zit hem in de sleutel.
Deze er uit halen en goed schoon maken, maar ook het aluminium huis.

Iets in vetten en het moet weer werken. Echter bestaat de kans dat de sleutel te ver gaat om dat de blokken versleten zijn. Dan staat hij als het ware over trokken. Dan is de remedie remblokken vervangen.
Ook die heb ik nieuw liggen.

Tel 0321 312336
0657731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2009 13:31 
Daniel ik heb hier ook diversen liggen
als je langs komt mag je alles meenemen,mits je het kan gebruiken voor jou motor
vele groeten uit UK
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 juni 2009 15:08 
daniel schreef: Helaas voorbijganger,
da's precies wat ik gedaan heb maar het heeft jammer genoeg niet .

Je moet de sleutel echt uit het huis halen zodat je de as schoon kan maken met bv een staalborstel of stralen is nog mooier.
Het huis een opgerolde lap doorheen trekken en de rest staat al geschreven....

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juni 2009 16:08 | Aangepast door: danielstrouven 
Juist nu begrijp ik wat jullie bedoelen, de as zelf eruit en schoonmaken/wat vet erop. In het handboek dat ik heb heten ze de hefboom waar de remstang aan trekt de sleutel...
Ik ga dat doen, volgende week heb ik remschoenen (en ook twee gaskabels) en dan vervang ik ze gelijk, hopelijk is dan alles weer in orde.
Bedankt Ouwe Jan en Marco voor het aanbod, als het wat grotere onderdelen waren kwam ik er zeker voor langs, maar nu vallen nieuwprijzen hier bij Hondagarage wel mee.
Daniël.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 juni 2009 18:45 
Wellicht ten overvloede: maar je moet bij het smeren van remonderdelen NOOIT gewoon vet gebruiken, maak kopervet. Dat smelt niet en loopt dus ook niet op de remschoenen wanneer de rem heet wordt. En neem van mij aan dat hij dat ook bij normaal gebruik doet. Met alle gevolgen van dien!

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 juni 2009 23:47 
Ja daar was ik ook aan het denken. Dus kopervet voor remas en ook vet met verhoogde smelttemperatuur voor de krans van de kardan als hij dan toch open is, staan op het boodschappenlijstje!
Vriendelijke groeten, Daniël.

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 15 juni 2009 10:14 
Daniel wanneer gooi je hem open? ik zou dan graag is willen komen kijken en helpen, met dat gepiep bij mij vanachter ben ik ook aan het denken van de boel eens te openen voor een oogje erop te werpen...
laat maar iets weten he!

Schrijver jowan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 juni 2009 09:30 
Ik had dat piepen ook in de achtertrommel.
Stof uitblazen en wat kopervet aan de sleutel en het was ok.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 juni 2009 16:55 
Zal ik nou wel of geen beschrijving geven hoe je een trommel rem weer zonder piep en goed werkend moet doen
o.j. denk er aan dat je er zelf op rijdt en niet gaat knoeien want het kan levens kosten of breuken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Znoek
Gast 
#14 | Geplaatst: 16 juni 2009 16:58 
nja ouwe jan je mag hoor... het is alleen na het stilstaan dat hij het heeft, na wat gerem is het weg. maarja de eerste straten is het wel altijd PIEP!

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 juni 2009 23:37 
Znoek, als ik de bestelde onderdelen morgen kan ophalen, dan heb ik maandag de hele dag om de operatie te doen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterrem blijft wat hangen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven