iemand moet dit toch eerder meegemaakt hebben ...
Achtergrond eerst even invullen: paar weken geleden sta ik met de CX met redelijk vers in elkaar gezet blok even stil met draaiende motor. lage zon van links, en wat zie ik ? Belletjes in de expansie tank, komen uit de overloopslang van de radiator, leuk gezicht hoor. Denk ik s*#^t ! Lekke koppakking! Rechter kop los, niks te zien aan koppakking. Links los, idem. Nou ja, kop rechts leek toch wel los te zitten. Ook geen scheurtje(s) in in een kop te zien. Twee nieuwe koppakingen en alles maar weer in elkaar.
Proefdraaien, s*#^t, nu olie lekkage rechts, zeker het o-ringtje bij de toevoer gemold. Dan maar met de GL die olie zuipt naar Vechta.
Deze week lekkende kop weer eraf, ringetje inderdaad beetje geplet, verse pakking ( nr. 3 dus), vers O-ringetje, hèhè, eindelijk! Rijden maar!
En dan : nog steeds luchtbelletjes in het tankje, grrr... Loopt verder prima, er verdwijnt zo te zien geen koelvloeistof, niets te zien in de olie.
Nu bedenk ik net dat ik ook gewoon een lekke dop op de radiateur zou kunnen hebben
Heeft iemand daar ervaring mee?
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰