Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gronden, plamuren e.d.

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2009 00:13 
Paar vragen:

Als mijn tank terugkomt van de zandstraler, dan ga ik 'm eerst met grondverf behandelen. Zou ik de tank echter niet eerst met een antiroest spul moeten behandelen voordat ik er grondverf opspuit? Want er kan zomaar een paar weken tussen het stralen en gronden zitten.

Er zit een deukje (0,5cm diep) in de tank dat geplamuurd moet worden. Moet ik eerst gronden en daarna plamuren of andersom?

Welke plamuur adviseren jullie me? Gesteld dat ik met acryl lak werk.

Mijn blauw (PB-3C-C Candy Sapphire Blue) wordt in flacons van 375ml verkocht door Japarts. Is dat voldoende voor alle blauwe onderdelen op de CX? Ook als ik overal 2x overheen wil?

PB-3C-C bestaat uit een basiskleur plus een kleurlak. Wanneer ik nu een extra dikke laag wil spuiten, moet ik dan 2x basiskleur en dan 2x kleurlak spuiten óf 1x basiskleur en dan 1x kleurlak en dan weer 1x basiskleur en 1x kleurlak?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2009 00:47 
Oef wat een werk!
heb zojuist ook mijn tank van een nieuw kleurtje voorzien, de oude lak zag er prima uit dus stickers verwijderd opgeschuurd, grondverf enkele dunne lagen en vervolgens kleurlak en blanke lak.

Jij pakt het beter aan zo te horen!
antiroestspul? tsjah daar zijn de meningen over verdeeld, je voorkomt dat je strax de vliegroest weer moet afschuren.

het plamuren moet eerst gebeuren vervolgens grondverf,

Denk erom dat je alles goed vlak schuurt, met een blok, niet met de hand. en dit herhaald tussen de lagen door.

wil je een dikke laag? dan de normale volgorde aanhouden allen frequentie verhogen,

dus aantal lagen basislak, aantal lagen kleurlak. en dan 1 á 2 lagen blanke lak.

(excuses voor wazig taalgebruik 't is al laat)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2009 06:39 
Er is maar een goede manier
Laatje tank bij een goede autospuit bedrijf spuiten die hebben alles voor handen en zijn er veel beter voor uitgerust,kost iets meer maar jij hebt geen troep en je luchtwegen blijven schoon
Verders is het eerst gronden-dan schuren daarna plamuren weer schuren dan tweemaal gronden en dan weer goed schuren niet te glad want de eerste laag verf moet er in kunnen trekken daarna weer schuren weer een keer lakken weer schuren weer lakken
als laatste twee tot drie maal aflakken met blanke lak
let op dat niet alle lakken tegen benzine kunnen en nu helemaal niet omdat er twintig procent alcohol er in zit je bent gewaarschuwd
o.j.
p/s zelf doen is het leukst maar wel tijd rovend
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2009 13:30 
Beste manier is als de straler meteen een grondlaag voor je spuit zodat de je niet hoeft te vervoeren zonder verf op de tank.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2009 06:38 
tankcure zou voor het binnenwerk ook een optie zijn

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2009 22:41 
Bedankt voor de tips. Tweemaal basislak en daarna tweemaal kleurlak dus.

@Erik1: goeie tip! Ik heb vanochtend meteen de straler opgebeld. Hij gaat er na het stralen meteen een laagje grondverf overheen spuiten.

Zit ik nog wel met plamuren, dat volgens de tips van Arcath vóór het gronden had moeten gebeuren, maar ja dat kan niet meer als er straks al grondverf op zit ... Nou ja, het zal zo ook wel lukken lijkt me (hoop ik)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juni 2009 18:56 
Het "probleem" met stralen is dat het metaal poriën krijgt die je meteen moet afdichten. Doe je dat niet en vervoer je het metaal in een luchtvochtigheid zoals die in nederland heerst dan zit er binnen een half uur al roestvorming op. Dit zie je in eerste instantie natuurlijk niet maar na een jaartje beginnen er toch roest baantjes onder de lak te komen.

Suc6 met restaureren!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gronden, plamuren e.d.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven