Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

start probleem

 
Schrijver r van der schouw
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2009 22:48 
bij het starten van de motor doet zich het volgende voor.
de moter maakt een halve slag en daarna maakt de startmotor een soort op hol geslagen geluid de startmotor draait wel rond maar niet de motor zelf, het lijkt net of hij ergens van af schiet?????????, de starmotor is goed tandwielen enz enz hier kan het dus niet aan liggen

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2009 22:55 
Even een schot voor de boeg van de CX.

Dat zo zomaar kunnen kloppen.
De veertjes van de startkoppeling. Die blijven kleven. Juiste olie gebruikt bij de oliewissel? 'k Heb ooit eens te dikke olie gebruikt ( snel/goedkoop/haast ) en had af en toe precies hetzelfde.
Zoevend geluid binnenin, maar starten? Ho maar.

In het ergste geval: achterdeksel eraf
In het beste geval : juiste olie ??

Harmony,
Hans.
( die het verschijnsel in mindere mate kent )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 juni 2009 10:18 
ik denk dat je het bij het rechte eind hebt, Hans!
r.v/der chouw: ter controle kan je de startmotor verwijderen en dan door het ontstane gat in het motordeksel met je vinger het grote tandwiel verdraaien. in één richting moet het ''vast'' slaan!
theoj.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 22 juni 2009 13:59 
Waarschijnlijk blijven de rolletjes van de startkoppeling kleven. Dat kan gebeuren als de motor een hele tijd stil heeft gestaan
Soms lukt het om de rolletjes weer los te krijgen, (probeer de motor eens te starten door 'm aan te duwen). Lukt dat niet dan moet het achterdeksel eraf en de rotor en moeten de rolletjes en veertjes vervangen worden.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2009 16:38 
Aan de rechterzijde zit een dop of een ontluchtings pijp geschroeft haal deze los dan zie je het vliegwiel
Pak een dik stuk ijzer steek deze door het gat op het vlieg wiel en geef met een hamer een goede klap op dat stuk ijzer en start dan op nieuw doet de motor het dan nog niet dan zal de motor achterdeksel er af gehaald moeten worden
vraag bij je in de buurt of iemand je wilt helpen die dit al eens gedaan heeft
groeten ouwe-jan
en anders hier op verder dan krijg je geheid wel antwoord daar op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juni 2009 13:55 
Uit ervaring weet ik dat de veertje slap kunnen worden. Bij het verwijderen van deze veertje kom ik ook regelmatig gebroken veertjes tegen. Aangezien ze met hun drieen hun werk moeten doen, vaalt het systeem als er 1 veertje kapot is. Het geheel is niet meer in balans.

Mijn voorkeur gaat uit naar vevangen omdat in de regel het probleem altijd erger gaat worden. Hiermee maak je het vliegwiel kapot en het meneem tandwiel. De kosten worden alleen maar hoger op deze manier.

Veertje los origineel zit op ongeveer 3,60 euro. Alle materialen op voorraad liggen.
Voor meer informatie, marcobecker@zonnet.nl

tel 0321 312336
0657731866
met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver mvdberg112
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2009 21:44 
Ja, ik heb het twee keer gehad (1x VF1100 en 2e keer bij CX500!

Tweede keer bij doorstarten terwijl de motor maar half aanslaat: de startkoppeling komt los als de motor weer begint aan te slaan, maar slaat weer met een harde klap vast als de motor weer stopt.

De eerste keer wachte ik te lang en moet ik het tandwiel vervangen van 127 euro! De rolletjes en veertjes waren maar iets van 10 of 20 euro in totaal... En bij een VF hoef je alleen het zijdekseltje eraf te halen... Dus ja, ik weet uit ervaring dat wat Marco zegt waar is.

Als met al: in beide gevallen de rollertjes, de veertjes en de 'busjes' die bovenop de veertjes zitten vervangen. Blok moet er wel uit, want achter deksel moet er af.

Alternatief: met de hand aanduwen (in z'n 3 werkt bij mij goed, maar ja, wel zwaar en soms twee of drie keer proberen).

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 start probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven