Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ontluchten remsysteem - 1 nippel kapot

 
Schrijver bladblazer
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2009 18:38 
Hoe ontlucht ik mijn remsysteem als één 'onluchtingsnippelmoertje' is rondgesleten (zodat ik deze niet kan losdraaien)?

Ik hoorde dat je door te knijpen in de remhendel het systeem ook kunt ontluchten doordat de luchtbellen dan vanzelf naar boven komen? Is dit waar en kun je dan de hendel gewoon met een touw ingedrukt houden voor een bepaalde tijd?

Jullie adviezen zijn meer dan welkom, bij voorbaat dank!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2009 18:45 
Ik zou toch eerst proberen met een griptang de nippel er uit te draaien, wil dit niet dan kan je ook nog een "linkse tap" proberen. Je wil immers je toch ook wel eens de remvloeistof vervangen?? Dan heb je een goede nippel nodig!!

Suc6

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juni 2009 19:15 
klap met een hamer op zijn kop en dan met een griptang los draaien
maar eerst een anderen ontluchtingsnippel verzieren
dat met die remhandel kan ook maar dat is tijd rovend
hier dan hoe je het moet doen vul de rempot helemaal met rem olie handel tien keer in drukken daarna los laten dan een paar keer even aan de handel komen niet te ver ingedrukt en je ziet dan de lucht er uit komen
wanneer je daarna weer de handel diversen keren in knijpt ga je tegen druk voelen laat de handel dan weer los en wacht even dan weer even de handel kort aan raken en het lucht kan weer ontsnapen
denk er aan dat je het olie pijl in de gaten houd driekwart is voldoende
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver bladblazer
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 juni 2009 20:02 
Bedankt voor de snelle reaties!

@ Erik1: de remvloeistof heb ik vervangen, door de zuiger (zo heet die cilinder toch?) er uit te halen. Eigenlijk ging dat per ongeluk, maar nu zit er wel weer nieuwe castrol dot 4 remolie in.

Eerst ga ik het advies van OJ opvolgen, want anders moet ik ergens een griptang en een ontluchtingsnippen vandaan halen; dat is ook tijdrovend. Maar goed om dat achter de hand te hebben.

Beide: bedankt!

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 juni 2009 08:44 | Aangepast door: ijmark 
De remklauw in een bankschroef zetten. De nippel goed met WD4 inspuiten, evenwachten en met een tang losmaken. Ging bij mij uitstekend!
En mocht je rem niet goed terugkomen, let op het piepkleine gaatje in je hoofremcylinder, onder het reservoir. Met een naaldje oid goed doorprikken!
succes,
Sjaak

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 juni 2009 09:14 
Ik mis nog wat extra informatie.
Jan heeft gelijk met dat hamer verhaal.
Ik zelf wil de zaak nog wel eens op stoken naar 100 graden. Dan met wd40 de nippel inspuiten. Deze is nog heter op dat moment, en koelt dus heel snel af. Hierdoor schrikt de nippel los uit het aluminium. Met enig tik werk heb ik tot nu toe alles los kunnen krijgen. Warmte speeld voor mij een belangrijke rol om dingen los te halen. En natuurlijk wd40.

Maak eventueel de zaak nog even warm voordat je het je de nippel los wil draaien.

Nippel heb ik nieuw liggen, maar ze zijn niet goedkoop.

Voor meer info,
marcobecker@zonnet.nl
0321 312336
06 57731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ontluchten remsysteem - 1 nippel kapot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven