Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

7V regulator voor temp meter

Schrijver mvdberg112
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2009 21:27 
Mijn temperatuur meter wijst altijd Max aan als de motor warm en als het licht aan staat.

Nu ontdekte ik in het schema dat er een 7v regulator tussen de temp meter en de 12V/sensor zit.

Ik vraag me dus af waar deze 7V regulator zat, want bij mij zat hij er niet (de gele draad direct in de sensor plug).

Op mijn 500a, heeft iemand een custom teller set gezet. Dus naar de sloop en zoeken: dat was ook een 500A met een echte 500 A teller (blauw plastic aan de onderzijde). Na lange studie: de regulator zit tussen beide klokken in, net onder het metertje. Zie foto (moeilijk te zien, bruin onder de beugel).

Maar de 7V regulator zit niet tussen de klokken op een custom.

1. Wie weet waar de regulator bij een custom zit?
2. Wie heeft er 1, te koop, te ruil, te huur?

Alsvast bedankt!

Teller CX500a onderzijde
Teller CX500a onderzijde
Verwijder bestand #1

Schrijver jowan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2009 22:05 | Aangepast door: jowan 
Hallo,

Bij mijn CX500 custom zit hij onder de km teller, naast de aansluiting van de tellerkabel.

De 7V regulator, een zwart blokje hoort in een rubbertje die op een metalen lipje schuift.

Een regulator van een CX500ZAB kan gebruikt worden maar de draden moeten verlengd worden omdat de aansluitingen in het voorlicht zitten.

Ik heb er helaas geen meer. Ik heb mijn reserve al opgebruikt

Groeten,

Johan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2009 22:31 
De werking van het 7-volt gedeelte heb ik een beetje geprobeerd uit te leggen in dit verhaal
op m'n website.

En nee, ik heb geen 7 volt regulator voor een Custom liggen. Ik zou niet eens weten hoe zo'n ding eruit ziet.
Dat krijg je, met zo'n verstokte CX-z rijder ....

Wat betreft een vervang-circuit: niet moeilijk over doen. Volgens mij kan dat geval best in een plastic doosje, desnoods onder het zadel, of achter een zijdeksel of onder de tank, waar er maar ruimte over is.

Harmony,
Hans.
( die iemand kent die zonder problemen met de gelijkrichter onder het zadel rondrijdt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 juni 2009 09:47 
Deze zijn gelijk aan de silverwing types.

Eventueel de bedrading iets aan passen in de vorm van verlengen of verkorten naar gelang jij dat blok je wil plaatsen. Ik heb pas geleden een cx voorzien van een GL regelaar. Het werkt gewoon.

Tel 0321 312336
0657731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver mvdberg112
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 aug. 2009 01:30 
Bedankt jongens!
Nu nog uitvinden waar ik zo'n regulator vind... of ik maak er zelf een. Nog even de link van hansv lezen.

Michael

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 7V regulator voor temp meter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven