Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Knipperlicht schakelaar (CX650c)

Schrijver TonH
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2009 10:59 
Het is heerlijk weer. De motor ( CX650C ) staat klaar, de bestuurder (ik) ook. We gaan op pad. Stuk rechtdoor, linksaf... stuk rechtdoor... rechtsaf... He !! mijn rechterknipperlicht doet het niet goed. Lijkt op slecht contact in de schakelaar zelf.. even heen en weer halen.. soms zelfde probleem.. soms net ietsje anders.

Eenmaal thuis maar eens kijken. Links knippert normaal. Bij rechts blijft vaak het voorste knipperlicht flauw branden, terwijl achter en het controlelampje wel knipperen.
Lijkt erop dat de linker handle eraf en uitkelkaar moet. Wat zit er zoal op die linker handle: Koppeling, choke, groot/klein licht, claxon, en de knipperlichten..

Wie O wie heeft wel eens zo'n schakelaar uit elkaar gehaald? Is dat een beetje te doen?

Groetjes Ton

Schrijver TonH
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 juni 2009 11:15 
Nu Ik het zo nog eens opnieuw lees, zie ik iets wat extra uitleg nodig heeft. De CX650c is geimporteerd uit Amerika. Origineel heeft deze duplo lampen waarbij de voorste knipperlichten zachtjes (5W) branden. Als er geknippert moet worden krijgt het 21W gloeidraadje spanning en wordt de 5W losgekoppeld. Dit alles wordt bediend middels de knipperlichtschakelaar. Vreemd verschijnsel is natuurlijk dat het rechter achter knipperlicht wel goed functioneerd. Volgens het schema staan deze lampjes parallel. Hmmm zou het dan misschien niet de schakelaar zijn. Of toch wel? Immers het verschijnsel is niet altijd hetzelfde als ik de schakelaar heen en weer haal.

Ton

Schrijver jos blezer
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 juni 2009 11:21 
he beste tonH
controleer eens je massa van de voorkant knipperlicht
soms kan een geoxideerde kabel dit probleem veroorzaken

Schrijver TonH
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2009 18:36 | Aangepast door: TonH 
Het euvel was dus tweeledig.

Jos had gelijk, corrosie op de massa van het lampje zelf was de voornaamste oorzaak. En wat ik nog nooit had gezien: Er stond een klein laagje water in het lampje zelf, en toch deed ie het soms nog !

Omdat het gedrag onstabiel was als ik de knipperschakelaar een paar keer heen en weer deed, heb ik wat contactspray op de schakelaar los gelaten. Alles weer ok.

Ton
(die sinds kort een waterlampje heeft)

Schrijver jos blezer
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2009 19:06 
zeg ton weet je zeker dat je cx niet door de americanse navy gebruikt is als geheim eenpersoons onderzee boot.???

gr jos

ps ik ben blij je een beetje geholpen te hebben

Schrijver TonH
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2009 13:10 
Jos,

Dan toch zeker wel een 2 persoons he..

Ton

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knipperlicht schakelaar (CX650c)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven