Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

krukas 500 versus 650

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2009 17:01 
Hoi Allen,

Ik ben bezig een 650 reserve blok op te bouwen, alleen zit ik met een krukas en lagerschalen van een 650, die volkomen blauw gelopen zijn, nou heb ik nog wel een 650 blok liggen, maar ik heb ook nog een krukas met stangen van een CX 500 los liggen, die laatste zijn in uitstekende staat.

Weet iemand of de krukken met stangen uitwisselbaar zijn?

BvD:

Paul

Schrijver jongleon
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2009 17:46 
Wat ik wel eens doe is zoiets opzoeken via cmsnl.com . Als het onderdeel nummer hetzelfde is weet je wel dat het gaat passen. Op de plaatjes kun je echter al zien dat het uiteinde van de krukas aan de krukas-houder kant verschilt.
Mocht het lukken dan zou ik er graag over lezen

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2009 17:52 
Ik zou niet gaan zoeken, het is niet uitwisselbaar, en er zijn ook geen lagerschalen voor een CX650 leverbaar.

Dus jammer.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2009 17:59 
Marco en ook Leon,
Bedankt voor de info, zal nu mijn andere 650 blok slopen om die krukas en stangen over te bouwen, dat blok is namelijk helemaal goed, behalve, dat er 2 jaar koelvloeistof in de linker cilinder heeft gestaan met alle gevolgen van dien.

Nou ja heb ik tenminste wat te schroeven.

Paul

Schrijver TonH
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2009 19:03 
Ik kan me herinneren dat Marco eens bezig is geweest om lagerschalen voor de cx650 te laten maken..
Hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Ton

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2009 08:44 
Niet, het is te duur geworden. En het ging om aantallen van 200.000 stuks in een keer. Ja dat trek ik even niet.
En aangezien er drie verschillende diktes gaat die gebruikt worden, gaat het om 600.000 stuks.
Dus dat ging niet door.

Ik ben wel bezig met zuiger veren.
Ook dat staat even op een zij spoor, maar ga dat nog wel oppakken.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver TonH
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juli 2009 12:00 
Marco

Uhhhhh, ik heb dus een 650. Maar een voorraad van 600.000 lagerschalen is ook voor mij toch wel wat te hoog gegrepen.
Dan maar hopen dat de schalen het zolang mogelijk volhouden. Bijtijds olie controleren enz enz.

Ton

Schrijver scsirob
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 juli 2009 22:14 | Aangepast door: scsirob 
"Niet, het is te duur geworden. En het ging om aantallen van 200.000 stuks in een keer. Ja dat trek ik even niet"

Ik neem aan dat je dan een complete productielijn laat opzetten voor dat soort aantallen. Maar kan een lokale metaalbewerker ze niet in kleinere aantallen met de hand maken? Ik neem aan dat die schalen een standaard staaltype zijn die gevormd en daarna gehard moeten worden. Als je een smit vraagt er 100 te maken dan zullen ze een paar tientjes per set zijn denk ik?!? Of luistert het zo nauw dat dat niet met de hand te maken is?

Schrijver Peter Verheij
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 juli 2009 23:23 
even informeren bij de hftc honda turbo club ene meneer Bakker heeft dit al eens bij de hand gehad en er zijn lagerschalen van een auto die zijn alleen iets breder en op maat te maken, werkt bij hem prima.

TurboMotorgroet Peter Verheij

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 krukas 500 versus 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven