Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx500 starten na 10 jaar stilstand

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cisco
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2009 17:39 
Ik heb van me buurman een motor gekregen omdat hij hoorde dat ik bezig was met me motorrijbewijs en hij er toch niets meer mee deed en dus al 10 jaar stilstond in de achtertuin onder een zeiltje het gaat hier trouwens om een cx500 ca volgens de kenteken papieren een amerikaans model volgens de buurman

de motor had een defecte startmotor en is aardig aangetast door het weer en het lange buiten staan heeft hem dan ook geen goed gedaan

maar goed ik hou wel van een beetje sleutelen dus ik dacht waarom niet ik had de motor naar me garage geduwd
en ben aan de slag gegaan heb inmiddels
de startmotor getest en bleek inderdaad defect te zijn en heb dus een nieuwe gehaald bij roukama tevens een nieuwe accu en nieuwe olie & filter gehaald en ben weer aan de gang gegaan startmotor gemonteerd accu opgeladen.... getest.... en niks startmotor hoor ik niet rond draaien tikt ook niet dus ik dacht de nieuwe startmotor ook kapot startmotor vervolgens weer van het blok gehaald en getest met startkabels en die draait gewoon heeft iemand misschien enig idee wat er nog meer aan de hand kan zijn ?

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2009 18:13 
Misschien het startrelais, gewoon contact aan en de 2 dikke draden op het startrelais doorverbinden met een schroevendraaier o.i.d., niet schrikken van vonken.

Paul

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 juli 2009 18:22 
Werkt licht en zo wel? Zo niet hoofdzekering nazien.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cisco
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juli 2009 18:56 
het startrelais is waarschijnlijk kapot als ik hem doorverbind met schroevedraaier hoor ik de startmotor tikken maar hij krijgt het blok niet rond dus ik vermoed dat de cilinders vast staan ik ga morgen een poging wagen om de koppen eraf te halen ik hou julie op de hoogte bedankt!

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 juli 2009 19:08 
Op het voordeksel v/h blok zit een dop met zeskant 17, als je die weg haalt, zit daarachter een bout met zeskant 17 en hiermee kan je de motor handmatig roddraaien.

Paul

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 juli 2009 21:20 
zet .m eens in zijn 3 en kun je dan duwen en de motor rond laten gaan?
Zo niet, bougies eruite en eenpaar dgaen kruipolie erin, uit elkaar halen kan altijd nog'

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver cisco
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 juli 2009 18:44 
ik heb gister avond de bougies eruit gehaald en daar wat kruipolie in gespoten vanmiddag geprobeerd en de startmotor krijgt het blok nu zonder problemen rond alleen nu stuit ik meteen op het volgende probleem de bougies vonken niet kan dat komen door dat het startrelais kapot is of moet ik ergens anders gaan zoeken ?

gr cisco

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 20 juli 2009 18:58 
Bougies die niet vonken hebben niets te maken met het startrelais. Waarschijnlijk zit er veel corrosie in de bougiedoppen, zoek maar op het prikbord, dan vind je daar heel veel info over. Als dat het niet is, dan kunnen het de bobines zijn, of het zit in de stator. (die zit in het blok, daar kom je alleen bij door het achterdeksel te verwijderen.) Ik zou eerst maar eens met een multimeter gaan meten.
Check deze site van Rob Davis.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cisco
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 juli 2009 19:17 
ga ik ff goed naar kijken dankjewel !

Schrijver cisco
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 juli 2009 21:24 
ik ben vanmiddag begonnen met doormeten en ben er achter gekomen dat ik wel stroom uit het blok krijg als de startmotor rond draait dus dan mag ik er denk ik wel vanuit gaan dat de stator nog gewoon werkt ik ben er ook achter gekomen dat beide bobines geen stroom krijgen dus het moet ergens fout gaan iemand ideeën ?

gr. Cisco

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 juli 2009 21:32 
Je heb toch niet je killswitch uit staan, hoop ik?

Paul

Schrijver cisco
Gast 
#12 | Geplaatst: 21 juli 2009 21:35 | Aangepast door: cisco 
nee had ik al naar gekeken het hele binnenwerk van de killswitch was bij mij verdwenen en met tape aan elkaar vast gemaakt maar als ik het doormeet als de startmotor draait krijg ik daar geen 12v...
dus als ik het goed had begrepen was dat de bedoeling !

Schrijver Znoek
Gast 
#13 | Geplaatst: 22 juli 2009 08:32 
Amaai dat is te hopen ja, moest er 12 V op je kill switch komen dan kan je je CDI box direct in de vuilbak smijten...

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#14 | Geplaatst: 22 juli 2009 09:21 
Bij twijfel over de killswitch, als test de draad, die nnaar de killswitch gaat, bij het CDI kastje losnemen

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 22 juli 2009 12:05 
En maak alle connectoren bij die CDI (onder het zadel) goed schoon. Net als de "aarde" van de min-kabel van je accu naar het frame.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx500 starten na 10 jaar stilstand

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven