Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

GL 650 DD door Afrika

Schrijver denBen
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juli 2009 11:17 
Ahoi,

Ik heb me een tijdje geleden een GL 650 met zijspan gekocht en ben deze langzaamaan wat aan het opknappen
(heel groot onderhoud, elektriciteit herbekijken, carburators eens helemaal uitkuisen, ...) zodat het machientje toch in orde staat.

Nu hoop ik daar stiekem mee eind volgend jaar door Afrika te rijden (van Brussel naar Kaapstad en terug), maar ik weet nog niet genoeg van dit stukje techniek om te weten welke onderdelen speciale aandacht nodig hebben (en welke ik best in reserve meeneem)

Hebben jullie enig zicht op waar ik best nu al naar kijk en welke dingen ik nog mag verwachten onderweg.

kilometerstand is iets om en beide zestigduizend (al is dat een gokje)

Dank je wel,
Ben

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 juli 2009 11:35 
Heey Ben,

kijk eens op http://www.voorwarchildnaardakar.nl/ daar zie je Cor Kranenburg, Harrie Kalf en Sietze Douma, die met 2 CXen naar Dakar gereden zijn. Aan hun CXen kan je aardig zien wat handig is om aan te passen. Succes met jouw voornemen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver denBen
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 juli 2009 11:59 
great,

ik wist wel dat die machientjes veel konden.
However, het ziet ernaar uit dat ik daar alleen de optische veranderingen kan bekijken?

Gezien ze low-budget naar daar rijden veronderstel ik dat ze geen grondige checkup hebben gedaan?
Enig idee van?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 juli 2009 12:23 
Ik zou eens informeren bij Ouwe Jan of Marco Becker, die kunnen je precies vertellen waar je naar moet kijken en op moetletten voor zo'n grote reis. Heb je ook foto's van je span? Ik heb zelf een GL500 met zijspan!! Zie mijn site.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver denBen
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 juli 2009 14:07 

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL 650 DD door Afrika

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven