Ernst-Jan,
CDI
Een nieuwe CDI is bij
IGNITECH in tsjechië te krijgen.
Die zijn helemaal nieuw, en vrijwel altijd 'out of the box' goed werkend. Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat er iets mee was (draad verkeerd ingeplugd). Verder nooit iets van een probleem gehoord.
Probeer eerst een andere CDI, of jouw CDI op een andere CX.
SPOELEN
Als het inderdaad de opnemers zijn (niet zo heel waarschijnlijk), niet moeilijk doen, opnemers nieuw plaatsen, nieuwe pakkingkje op allerachterste dekseltje, klaar.
DYNAMO/STATOR
Meet de stator eerst door voordat je moeilijk gaat zitten doen met nieuwe dynamo/stator.
Als het de dynamo is, en je achterdeksel is goed, alleen de dynamo vervangen. Wil je op zeker spelen, dan ook (weer) de mech.seal vervangen. Alhoewel dat niet altijd noodzakelijk is.
De stator van mijn "Rode Rakker" is vervangen in jan. '08, en de seal is niet vervangen. 14.000 km verder, en nog geen centje pijn.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat achterdeksel is beschadigd bij het verkeerd plaatsen van de seal, de eerste keer...... misschien een foto-tje?
STARTMOTOR
Dat de startmotor 1x niet direct draait kan van alles zijn, zelfs 1 slecht collector plaatje van de startmotor. Oplossing: Startmotor openmaken en schoonmaken.
Verder weet ik het ook even niet.
Succes.
Harmony,
Hans
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken