Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Zijkapjes en afbijt....zucht

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2009 22:04 
Even een waarschuwing: als je ooit de zijkapjes van je CX wilt overspuiten, dan mag je niet eerst de oude laklagen verwijderen met verfafbijt. Want dat spul vreet namelijk het zijkapje zélf ook op.

Daar kwam ik zojuist proefondervindelijk achter
Dat ding kan zo de prullenmand in...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2009 22:15 
Ai, dat had ik je ook kunnen vertellen..
hou het gewoon opschuren de volgende keer

hoop dat je nog kapjes op reserve hebt?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2009 22:29 
Had je me niet effe kunnen bellen

Maar ik heb gelukkig nog wel een kapje over. Het achterspatbord ging trouwens wél goed met afbijt, da's blijkbaar van een ander materiaal gemaakt.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2009 17:42 
Zal ik de volgende keer doen!:P

had je mazzel met spatbord^^
ik gebruik in principe alleen afbijt op hout of metaal, niet op kunststof^^

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2009 21:30 
Dat is verstandig van je. Ik had er zelf nooit bij stilgestaan dat dit misschien fout zou kunnen gaan.
Maar och, aan de andere kant is het wel zo makkelijk zo, want nu hoef ik de overige delen slechts even op te schuren en dan kan ik meteen met de nieuwe kleur (Candy sapphire blue)eroverheen zonder eerst opnieuw te hoeven gronden enzo.

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2009 22:07 
Ohh mooie kleur!

als ik jou was zou ik toch even een grondlaag doen. kan je zien of het allemaal inderdaad vlak geschuurd is, en kans is groot dat je een andere lak gebruikt dan er voorheen opzat, om daarom rare bobbels en hobbels te voorkomen.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2009 22:18 
Ja, da's een goed idee. Dat ga ik doen. Zal t.z.t. foto's op mijn site plaatsen van alle stappen. Met name de tank wordt nog een hele klus. Deze is inmiddels geplamuurd, gegrond en gefilled. Nu moet ik nog achtereenvolgens schuren, grondverf, basiskleurlak, candylak, 2 x blanke lak, schuren, stickers plakken, tig x blanke lak. En dan is tie klaar

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zijkapjes en afbijt....zucht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven