Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Slecht starten en stotterd rijden

Schrijver Jeannot
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 sept. 2009 22:34 
Hallo CX vrienden
Ik heb een CX 500 bouwjaar 1981
Tot voor kort altijd goed gereden.
Nu heb ik bij het starten een probleem namenlijk dat de motor niet regelmatig loopt. pruttelen en af en toe knallen.
Als ik ga rijden is het stotteren en inhouden ik heb het iedee dat er af en toe een cilinder uitvalt.
Ik heb er al nieuwe bogies in gedaan de luchtfilter vervangen. Het helpt niets. Wie kan mij vertellen wat ik allemaal kan doen.
Groetjes Jeannot

Schrijver lswarte
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 sept. 2009 08:21 | Aangepast door: lswarte 
Is het één cilinder? Of heb je het gevoel dat beide cilinders niet goed meedoen? Is het plotseling gekomen, of geleidelijk? Is het alleen direct na het starten, of blijft het ook bij warme motor?

Tsja, ik ga in eerste instantie aan de ontsteking denken. CDI kastje? Bobines? Bougiekabels? Of moet de tank op reserve....;-) Ik weet het niet zo 123. Onder het kopje 'Techniek' staat in ieder geval het een en ander over de ontsteking.

Succes,

Laurens.

(PS: veel gebruik van het prikbord maak je trouwens niet. De laatste keer was in 2003....;-)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 sept. 2009 10:09 | Aangepast door: gompie 
Waarschijnlijk een teken dat Jeannots motor het altijd goed doet, alleen nu even niet...!
Maar als het echt nodig is weet hij ons te vinden. en zo hoort het toch???
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver lswarte
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 sept. 2009 12:34 
Inderdaad, hulde! Vooral dat je je wachtwoord nog wist...;-)

Maar heeft iemand nog suggesties voor Jeannots stotterende knallende CX 500?

Groetjes,

Laurens.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 2 sept. 2009 13:49 
Stator meten, carburateurs afstellen, weerstand van de bougiedoppen te hoog?, Elektra verbindingen schoonmaken, lekke uitlaat?, enz. Lastig om op afstand een diagnose te stellen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jeannot
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 sept. 2009 22:03 
Bedankt voor de tip mensen ik ga deze week het een en al proberen.
Een of twee cilinders.
Elektra verbindingen nakijken.
Laurens ook bij een warme motor is het sputteren.
Marcel het afstellen van een carburator is dat voor een leek te doen?
Groetjes Jeannot en leuk dat jullie hebben gereageerd

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 6 sept. 2009 22:12 
Met het handboek erbij moet je in elk geval de afstelling van de stationaire schroef kunnen doen.(blz 124 van het handboek van Peters)
Synchroon stellen gaat met een vacuüm meter, dat is meer iets voor een gevorderde sleutelaar/monteur.
Ik zou het echter eerder zoeken in de elektrische hoek.
Stator meten zie blz 138/141 van het handboek( "Peters" )
Succes.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 sept. 2009 22:25 
vacuummeters kan je vinden bij een motorzaak of bij sleutelaars thuis, hoor eens rond in je buurt, het nakijken is een werkje van 10 min en kost niets

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 sept. 2009 22:55 
Tijdens de laatste SJK heb ik Ouwe Jan bezig gezien met een oud setje carburateurs van een CX van TheoJ.
Probleem van die CX motor was: Slecht starten (op 1 cylinder) en af en toe flinke "klappen", op hogere toeren minder problemen.
OJ had snel de oorzaak gevonden: De naald van de carburateur had beweging, zat dus niet in het midden, waardoor de werking van die carburateur niet constant was, met als gevolg slecht starten en rare verschijnselen bij hogere toeren.

Carburateur loshalen, openmaken, en kijken of de naald vast zit. Zo niet: dat is het probleem.

Het hoeft niet altijd aan de CDI te liggen.....

Harmony,
Hans.
( die er wel eens naast zit, maar toch een tip probeert te geven)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 sept. 2009 21:29 
ik gok op gaatjes in de uitlaat..

andre

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slecht starten en stotterd rijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven