Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achterbrug lassen/vullen cx500

Schrijver Dennis Volkerink
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 sept. 2009 18:27 
Hallo,

ik heb een cx500 uit 78 en er is aan de cardanzijde aan de voorkant van de achterbrug een gaatje ontstaan.

Nu is dit dichtlassen opzich geen probleem maar zou het goed zijn om de achterbrug bijv. met purschuim in te spuiten zodat er geen vocht en troep meer in kan komen.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 sept. 2009 18:40 | Aangepast door: JiMi 
Ook hallo,

Vullen en dichtmaken is zeker goed, maar niet met purschuim. Het beste vul je de brug met olie (de goedkope methode) of een speciale roestbeschermer RX5 en RX7 (de dure methode). Daar moet je eerst een gaatje M6 of M8 voor boren. Dat doe je precies in het midden v/h rechthoekige blok. Vervolgens kit je alle gaten dicht met zwarte kit.
Het lijkt me sowieso niet verkeerd om de conditie van de héle brug te inspecteren. Want onder mooie lak kan het ook roesten.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ghia
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2009 12:15 
Ik zou hier voor olie of liefst een vetsoort gaan (kettingvet of de spevial Mike Sanders Fett / zie google).
Deze zal dan wel eerste goed verhit moeten worden.

RX 5 en 7 zijn slechts een tijdelijke optie en drogen uit.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterbrug lassen/vullen cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven