Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Benzine vlekken op een witte tank

Schrijver steenmar
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2009 21:00 
Ik tank altijd vol. Soms te.

En op mijn witte tank zijn daar wel de gevolgen van te zien.

Een aantal vlekken van waarschijnlijk opgelost vuil (zwarte vlekken), en twee loopsporen van benzine toen ik 'm helemaal vol op de zijstandaard in de zon heb geparkeerd (gele streep).

Een beetje zichtbaar op: http://i953.photobucket.com/albums/ae15/steenmar/P1010035.jpg

Ik ben een beetje huiverig om met allerlei agressieve producten of methoden aan de slag te gaan qua poetsen. Ik heb daar ook niet echt ervaring mee.

Vandaar de vraag aan jullie: Wie kan me adviseren hoe ik deze twee soorten vlekken het beste aan kan pakken.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2009 22:22 | Aangepast door: JiMi 
Ik zou zeggen, begin met de minst agressieve methode. Lukt dat niet dan kun je steeds een stapje agressiever gaan net zo lang totdat de vuiligheid weg is. Dus bijvoorbeeld (te beginnen met de minst agressieve methode):

1 water met ammoniak oplossing
2 wasbenzine op een doek
3 thinner op een doek
4 commandant polijstmiddel
5 schuren
6 zandstralen
7 nieuwe tank kopen

Bij punt 2 en 3 moet je heel goed naspoelen met water en daarna meteen een waslaagje aanbrengen!

En ik weet niet of de stickers óp of ónder de lak zitten. Indien óp de lak dan moet je mogelijk de stickers verwijderen, bijvoorbeeld wanneer je met commandant aan de slag gaat.

Trouwens jouw lak is kennelijk niet goed bestand tegen benzine. Dus een nieuwe sterke laklaag lijkt me wel aan te raden anders gebeurt dit volgende keer weer.

Succes!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 sept. 2009 08:42 
Volgens mij is er geen oplossing voor. De benzine is in de lak gaan zitten. Ik heb dit al veel vaker gezien. Ik heb trouwens ook geprobeerd door poetsen de zaak weer in orde te krijgen, maar dat ging niet lukken. Over spuiten is de laatste optie.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver steenmar
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2009 10:21 
Dankjulliewel. Dit weekend heb ik tijd ingepland om eens wat te proberen. Wordt vervolgd.

Schuren, zandstralen en een nieuwe tank gaan niet gebeuren. Zo belangrijk is het niet. Het is vooral jammer.

Schrijver steenmar
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2009 18:26 
Tja, het heeft even geduurd, maar ik ben er uit.

De vlekken van opgelost vuil heb ik verwijderd met Actiff (een soort goedkope Jif).

Ik ben begonnen met een doek met benzine over de tank te leggen. Op basis van de gedachte: de benzine heeft het vuil losgemaakt, dat kan een tweede keer ook. Of deze stap geholpen heeft, weet ik niet (in ieder geval viel het vuil daarna niet weg te vegen).

Met heel veel moeite heb ik het eerste deel van de tank schoongekregen. Actiff heeft zijn naam wel waargemaakt. Poetsen met een katoenen doek of een microvezeldoek. Ik zie geen beschadiging van de lak. Geen doffe plek. Alleen de sticker is een klein beetje afgeschuurd waar ik over de randjes ben gegaan.

De gele strepen zijn wel iets minder geworden, maar gaan niet weg. Volgens mij is de lak hier gewoon beschadigd ipv vuil. Dit laat ik maar zo.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Benzine vlekken op een witte tank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven