Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Welke motorhoes

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 sept. 2009 08:38 
Ik zal mijn restauratie project helaas buiten moeten stallen. Ik zoek dus een goede motorhoes. Bij de Gamma liggen ze nu in de aanbieding voor 10 euro, maar of dat wat is....

Wie noemt me een goede motorhoes tegen een gunstige prijs en passend voor de CX500?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 sept. 2009 10:22 | Aangepast door: MAST 
Na al je werk om de CX weer in ere te herstellen zou ik toch opzoek gaan naar een droge stalling.
Ik heb mijn motor onder een hoes van de Lidl staan. Die bevalt mij prima.
En ik heb ook wel eens een "dure" hoes gehad, Geen plastik, maar een soort katoen met aan de binnenkant een zachte voering, maar daarvan viel die binnenkant uiteen in hele kleine witte pitjes, waardoor de motor er uit zag of er een berg poeder over uitgestort was. Het spul was nog statisch ook, zodat het er niet echt lekker af te halen was.

Hiernog wat tips die van het motorforum komen. Een ademende hoes schijnt wel belangrijk te zijn.

Succes met de zoektocht.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 sept. 2009 14:38 | Aangepast door: JiMi 
Thanx Mast.

Zojuist bij de Gamma geweest en ja hoor, net als vorige keer, geen hoezen meer op voorraad, terwijl we de folder gister pas door de brievenbus kregen. Een minpunt voor de Gamma.

Dan maar een andere hoes gekocht bij een echte motorzaak. Het is een Booster Basic geworden. Deze hoes ziet er degelijk uit, ook de binnenkant. Hij ziet er niet uit alsof hij snel zal verpulveren aan de binnenkant. Wel 25 euro, da's een stuk duurder dan de Gamma hoes, maar ja.

Edit: oh, je edit had ik nog niet gelezen. Ik denk dat mijn hoes niet ademt. Hij is gemaakt van PVC/PP weefsel. Nou ja, we zullen wel zien... voorlopig staat ie lekker droog...
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver hein bos
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 sept. 2009 21:18 
hallo jimi
je kan er ook benzine over gooien en dan laten verdampen deed me vader vroeger ook s winters er komt een film laag dan gaar het niet roesten of vast zitten en dan een hoesje erover heen grz hein

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 sept. 2009 20:33 
Ik heb ook nogsteeds de motorhoezen van de LIDL. Her en der een scheurtje gerepareerd met ductape, maar dat mag de pret niet drukken.
Als de motoren langere tijd stil gaan staan, doe ik wat minimale voorbereidende handelingen, zodat de motoren goed uitgerust kunnen starten, na een tijd van stilstaan.

De tip over benzine er over heen gooien, heb ik nog nooit van gehoord...althans niet in de trant dat dat goed zou zijn voor een voertuig ;)
Insprayen met siliconenspray wel,

Zie bijvoorbeeld voor wat tips:
http://www.fan.tv/Motor/toontext.asp?id=7473#

Schrijver Eelco
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 jan. 2010 23:57 
Af en toe heeft de Aldi ze ook in de aanbieding. Erg mooie en vooral goede hoezen. Met een ruitje voor je kenteken en bevestigings banden om e.e.a. goed vast te zetten met evt. een hangslotje.

En het past precies, alsof het speciaal voor mijn motor gemaakt is.

11 euro!

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2010 10:14 
Jimi:
Ik zal mijn restauratie project helaas buiten moeten stallen.

Je kan ook de vrouw lief aankijken en de motor in 'n hoek van de kamer zetten als zijnde kunstobject.
Ik probeer dit ook al jaren echter tot zover zonder resultaat. Vrouw is nogal standvastig omtrent motor in de huiskamer, ook haar eigenste wil ze er niet hebben. Zelf vind ik het wel 'n strak plan.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 jan. 2010 10:27 
Hahaha, er zijn in de tussentijd wat ontwikkelingen geweest. De motor staat tegenwoordig in de keuken. De vrouw kon kiezen: of de motor gezellig in de keuken met manlief erbij, of manlief en motor in de schuur. En toen heeft ze voor de beste optie gekozen
En al met al kost een restauratie toch zo'n 150 uur (doorlooptijd vele malen langer), dus het is geen overbodige luxe om warm en droog in de keuken te staan.

Schrijver toto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 jan. 2010 17:00 
Jimi:
De motor staat tegenwoordig in de keuken.

Is wel lekker makkelijk reinigen, alles kan zo de vaatwasser in
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 jan. 2010 17:35 
Zo is het maar net.

Vertel maar tegen je vrouw dat, sinds de motor binnen staat, onze relatie echt enorm verbeterd is. Misschien dat jij dan ook je motor in huis mag parkeren

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 okt. 2010 10:43 | Aangepast door: JiMi 
Ik schop dit oude topic even omhoog:

Ik ben ontevreden over mijn motorhoes (Booster basic). Op plaatsen waar de hoes de motor raakt ontstaat condens. Op de tank, het zadel, de spiegels, enz....

Gaat een duurdere hoes dit probleem oplossen, of hoort condens er gewoon bij????

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 okt. 2010 11:46 
Als je motor binnen staat er niets overheen, beter een stoflaagje op je motor dan een laagje condens opsluiten. Of als je anders slapeloze nachten krijgt, gooi er dan een dekentje overheen.
Buiten: enkel voor korte periode gebruiken, anders miserie! Je moto kan nog beter telkens nat worden, en daarna opdrogen dan in een constante vochtigheid zitten(denk bv. aan opstijgend vocht).
Regelmatig eens wat kilometers rijden, ook in de winter wanneer de zon eens schijnt, is het allerbeste onderhoud.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 okt. 2010 21:31 
Mijn motor staat 's-winters, als hij wat langer niet gebruikt wordt, onder een canvas hoes. Die is 25 jaar oud en ziet er niet meer uit (door het nat opbergen) maar houdt de motor nog steeds droog.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 okt. 2010 10:45 
Heren, bedankt voor de reacties.

@Jaap: dus eigenlijk moet ik op zoek naar een 25 jaar oude canvas hoes. Dat zijn de beste

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 okt. 2010 19:46 | Aangepast door: pjotter 
Ik heb mijn motor in spanje onder een hoes van de lidl staan bij 40gr.Hoes blijft prima. Verdroogd niet en scheurt niet. Ook bij regen (en als het hier regent valt er ook echt wat water) blijft hij droog. Kosten....... 17euri.
Daar kan je je project niet voor laten roesten.

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welke motorhoes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven